در حال بارگذاری ...

ضرورت جذب نیروهای نخبه در حوزه شهرسازی و معماری

در حوزه‌های فعالیت این معاونت باید به فرهنگ مردم توجه ویژه‌ای شود و در طراحی حرکت‌ها و اقدامات ، نگاه به آینده ، مبنا قرار گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ، معاونت شهرسازی و معماری این وزارتخانه را معاونت فردا و آینده خواند و بر ضرورت جذب نیروهای نخبه به بدنه این معاونت تاکید کرد .

محمد اسلامی در ادامه بازدیدهای خود از معاونت‌های مختلف این وزارتخانه ، روز سه‌شنبه ، چهارم شهریورماه ، همزمان با هفته دولت از معاونت شهرسازی و معماری بازدید کرد و با مدیران و کارشناسان این معاونت به گفت‌وگو پرداخت .

اسلامی در نشستی که در جریان این بازدید با فرزانه صادق مالواجرد ، معاون شهرسازی و معماری و مدیران این معاونت برگزار کرد ، با اشاره به ضرورت کاستن از بروکراسی‌های اداری و جذب نخبگان به بدنه این معاونت، بر انجام سریع‌تر رتبه‌بندی مهندسان مشاور تاکید کرد و گفت : در این حوزه نیازمند ایجاد یک انقلاب و تغییر اساسی هستیم .

او با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه وزارت راه و شهرسازی ، عنوان کرد : این وزارتخانه در گذشته از حضور نیروهای نخبه سود برده است و باید فرهنگ جذب و به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه را در پیکره این وزارتخانه و معاونت شهرسازی و معماری احیاء کنیم .

او با بیان اینکه حوزه فعالیت معاونت شهرسازی و معماری ، حوزه‌ای زنده و پویا است ، این معاونت را معاونت فردا و آینده نامید و ادامه داد : بر این اساس در جذب نیروی انسانی نیز باید به آینده توجه داشت و نیروهایی از این جنس را به بدنه معاونت جذب کرد .

اسلامی در ادامه سخنان خود بر ضرورت فاصله‌گرفتن از هر نوع نگاه تحجری و انقباضی که برای کشور مشکلاتی در بردارد، تاکید و خاطرنشان کرد : در حوزه‌های فعالیت این معاونت باید به فرهنگ مردم توجه ویژه‌ای شود و در طراحی حرکت‌ها و اقدامات ، نگاه به آینده ، مبنا قرار گیرد .

او با بیان اینکه این سخنان شعاری نیست ، بلکه معیار است و نباید در اجرایی کردن آن‌ها تعلل کرد ، ادامه داد : باید انقلابی جلو رفت؛ بدین معنا که تغییردهنده‌ موثر باشیم ؛ کار را با هدف ایجاد تغییرات موثر پیش ببریم و از شکل گرفتن بسترهای قابضی که از آن فساد بر می‌خیزد ، جلوگیری کنیم .




مطالب مرتبط

پس از برگزاری جلسات کمیته کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان در این رابطه ، به لطف خدا طرح تفصیلی شهر دهق توسط استاندار اصفهان به شهرداری دهق ابلاغ شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

نظرات کاربران