در حال بارگذاری ...
  • همکاری ۱۰۰ درصدی مرکز تحقیقات با شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان

    بر اساس اراده‌ای که هم‌ اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و تشکیل شورای تدوین ، مقرر شده تا تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به ستاد وزارتخانه و با ریاست معاونت مسکن و ساختمان انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه امکانات مرکز تحقیقات از جمله نیروی انسانی و سایر امکانات از جمله آزمایشگاه های تخصصی همگی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است ، از همکاری ۱۰۰ درصدی مرکز تحقیقات با شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان در معاونت مسکن و ساختمان خبر داد .

    محمد شکرچی‌زاده در نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان که با حضور محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ، معاون شهرسازی و معماری و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از صاحب نظران این عرصه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، گفت : از سال ۹۲ تا تدبیر مهندس آخوندی وزیر وقت وزارت راه و شهرسازی تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به مرکز تحقیقات سپرده شد و اکنون نیز تدوین این مقررات با تدبیر مهندس اسلامی به معاونت مسکن و ساختمان واگذار شده است که مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در این خصوص مجری ، تدابیر وزیر راه و شهرسازی و سیاست های کلان وزارتخانه است .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی یادآور شد : از ۲۲ مبحثی که در مقررات ملی و کنترل ساختمان وجود دارد تدوین مباحث یک و دو را وزارت راه و شهرسازی بر عهده گرفت و از بین مباحث ۳ تا ۲۲ که جمعا ۲۰ مبحث هستند تدوین آن ها به اتمام رسید و در خصوص دو مبحث اقدامات لازم انجام گرفته و در شرف تصویب قرار داد و سه مبحث دیگر نیز در حال انجام است که پیشرفت ۵ مبحثی که در حال انجام است حدود ۹۵ درصد است .

    شکرچی‌زاده ضمن اظهار امیدواری از اینکه ، تدابیر جدید وزارت راه و شهرسازی ، سبب بهبود کیفیت ساخت و ساز در کشور شود، توضیح داد : بر اساس اراده‌ای که هم‌ اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و تشکیل شورای تدوین ، مقرر شده تا تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان به ستاد وزارتخانه و با ریاست معاونت مسکن و ساختمان انجام شود . ما هم در مرکز تحقیقات از آنجاییکه مجری منویات وزارت راه و شهرسازی هستیم از این فرمان تبعیت خواهیم کرد . تاکنون نیز عمدتا شورای تدوین مرکز تحقیقات ، مجری منویات وزارت راه و شهرسازی بود .

    وی یادآور شد : ظرفیت های مناسب و تخصصی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وجود دارد که این ظرفیت ها در اساسنامه مرکز تحقیقات نیز پیش بینی شده است و با تدابیری که وزیر راه و شهرسازی و مجموعه معاونت مسکن و ساختمان دارند ، امید است تا از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود .

    به گفته رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، ظرفیت نیروی انسانی متخصص مرکز تحقیقات ، آزمایشگاه‌های تخصصی و امکاناتی که برای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان است همگی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و قاعدتا به نحو هوشمندانه‌ای از آن استفاده خواهد شد . اعلام آمادگی می‌کنم که این ظرفیت‌ها را در خدمت تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان کشور قرار خواهیم داد .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    نظرات کاربران