در حال بارگذاری ...
  • افزودن موضوعات شهرسازى و حمل و نقل به مقررات ملى و کنترل ساختمان

    احداث یک ساختمان از نظر کالبدی و همچنین موضوعات شهری و اجتماعى ، ترافیک ، محیط زیست ، باید مورد توجه قرار بگیرد . اینها موضوعاتی هستند که کمتر به آن پرداخته شده است و در این دوره موردتوجه قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از افزودن موضوع هاى شهرسازى و حمل و نقل به مقررات ملى و کنترل ساختمان خبر داد .

    محمود محمودزاده در نخستین جلسه از دوره هفتم شورای تدوین مقررات ملی ساختمان که با حضور محمد شکرچی‌زاده ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، معاون شهرسازی و معماری و مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و تعدادی از صاحب‌نظران این عرصه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ، گفت : به لحاظ تغییراتی که در حوزه اقتصادی کشور ایجاد شده و به تبع آن تاثیراتی که در تمامی حوزه‌ها از جمله خدمات و صنعت ساختمان و مسکن گذاشته ، ناگزیر هستیم تا به موضوع انرژی و اقتصاد ، توجه دقیق‌تری داشته باشیم و بر اساس اقتصاد بدون نفت ، برنامه‌ریزى کنیم .

    معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت در ساخت و سازها ، یادآور شد : بعد از انقلاب به لحاظ رشد شهرنشینی ، و افزایش جمیعت ، کمتر به کیفیت در حوزه ساخت و ساز توجه شد و تنها کمیت مدنظر قرار گرفت . گره های کوری که امروز در موضوعات مختلف شهری از جمله موضوعات ترافیکی و زیست محیطی وجود دارد به این دلیل است که یک جانبه به موضوع توجه شده است .

    محمودزاده، موضوع پرداختن به بستر ایجاد کیفیت در اجراى پروژه ها را سومین نکته حائز اهمیت برشمرد و توضیح داد : در ترکیب جدید تدوین ویرایش مقررات ملى و کنترل ساختمان ، با ابلاغى که از سوی وزیر راه و شهرسازی اخذ شد ، موضوعات شهرسازی و حمل و نقل را به تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان افزودیم .

    وى تاکید کرد : احداث یک ساختمان از نظر کالبدی و همچنین موضوعات شهری و اجتماعى ، ترافیک ، محیط زیست ، باید مورد توجه قرار بگیرد . اینها موضوعاتی هستند که کمتر به آن پرداخته شده است و در این دوره موردتوجه قرار خواهد گرفت .

    معاون وزیر راه و شهرسازى با یادآورى اینکه در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، هفت رشته مهندسی به عنوان رشته های اصلی ساختمان دیده شده است ، تاکید کرد : در این دوره ، علاوه بر موضوعات اجتماعی، توجه به تمامی رشته ها در احداث ساختمان ها و تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان لحاظ مى شود . پیش تر مقاوت هایى در خصوص مشارکت تمامی رشته ها در تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان وجود داشت که تلاش می شود در این دوره این مقاومت ها برطرف شده و از وجود تمامی رشته‌های که مستقیم و غیرمستقیم در صنعت ساختمان تاثیر دارند ، بهره گرفته شود .

    محمودزاده توضیح داد : در این دوره به دو سرفصل توجه خواهد شد . نخست ویرایش و تجدید نظر در مقررات موجود است که باید به روز رسانی شود و دیگری موضوع تدوین مقررات جدید است . در این دوره به موضوعات کیفی توجه خواهد شد . چارچوبی در معاونت مسکن و ساختمان تعریف شده که بر اساس آن زین پس ، پروانه های ساختمانی تخصصی صادر می شود . هم اکنون پروانه های صادره پروانه های عمومی است. در نظر داریم پروانه های ساختمانی تخصصی صادر کنیم تا به این روش برای مهندسان ضمن ایجاد رقابت و انگیزه ، علم خود را به روزرسانی کنند .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد مهدی حیدری از اتمام ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت : از مجموع ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    نظرات کاربران