در حال بارگذاری ...
  • اجرای بازآفرینی شهری محلات هدف اصفهان به مناسبت هفته دولت

    بر اساس مطالعات وتحقیقات بعمل آمده تاکنون ، بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی استان اصفهان در برگیرنده ۵۰ محله با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد : احیاء ، نوسازی و بهسازی بازار تاریخی شهرستان نطنز و احداث فضای آموزشی (زورخانه) در منطقه محمودآباد اصفهان همزمان با هفته دولت در حال اجرا است .

    علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه تأثیرات مثبت اقدامات راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری در سال‌های بعد مشخص می‌شود ، اظهار کرد : راه و شهرسازی وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه بازآفرینی را برعهد دارد و اصل مأموریت بازآفرینی حفظ هویت ، احیاء هویت محله‌ها و بافت‌های ناکارآمد است .  

    وی با اشاره به اینکه امروزه حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد گفت : این میزان حدود ۱۰% کل بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری کشور را شامل می‌شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به پروژه‌های بازآفرینی در حال اجرا همزمان با هفته دولت اشاره کرد و اذعان داشت : احیاء، نوسازی وبهسازی بازار تاریخی شهرستان نطنز بطول ۹۰۰ متر و اعتباری معادل ۵۰۰۰ میلیون ریال در محله قصبه از محل اعتبارات ردیف ۱۵۰۲۰۱۲۰۰۶ سال ۱۳۹۸ شرکت بازآفرینی شهری ایران سال ۹۸  و بر اساس تفاهمنامه سه جانبه مابین شهرداری شهرستان، اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان واداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان (به نمایندگی از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران) در حال اجرا است .  

    وی احداث فضای آموزشی (زورخانه) در منطقه محمودآباد اصفهان را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و گفت : این پروژه به مساحت ۴۰۰ متر مربع و اعتباری معادل ۴۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ردیف ۱۵۰۲۰۱۲۰۰۴ سال ۱۳۹۸ شرکت بازآفرینی شهری ایران مصادف با این ایام در حال اجرا است .  

    قاری قرآن با بیان اینکه : حدود سه هزار و ۷۸۳ هکتار از املاک واراضی بافت فرسوده استان متعلق به سکونتگاه های غیررسمی و بافت های حاشیه ای می باشد ، اذعان داشت : بر اساس مطالعات وتحقیقات بعمل آمده تاکنون ، بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی استان اصفهان در برگیرنده ۵۰ محله با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر است .

     




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران