در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر ضرورت تسریع در فرآیندهای تصویبی تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نهمین جلسه این شورا بر ضرورت تسریع فرآیندهای تصویبی تامین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن تاکید کردند .

    احمد نیکخواه ، مدیرکل دفتر دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به اینکه نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، روز دوشنبه ، دهم شهریورماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، گفت : در این جلسه ، سه دستور کار مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت . اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این جلسه ، ضمن استماع گزارش دبیرخانه این شورا ، در خصوص فرآیند تامین اراضی مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن بر ضرورت سرعت گرفتن فرآیندهای تصویبی استانی و ملی تامین اراضی و همچنین تسریع حداکثری در مراحل صدور پروانه این پروژ‌‌ه‌ها تاکید کردند .

    مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، بررسی طرح جامع شهر نورآباد ممسنی را دومین دستور این جلسه عنوان و بیان کرد : این طرح با در نظر گرفتن جمعیت ۶۸ هزار نفر برای افق ۱۴۱۰ به تصویب رسید . در ادامه این مصوبه همچنین محدوده شهر با تغییرات اندک نسبت به مصوبه استانی ، مورد تایید قرار گرفت . ضمن اینکه حریم شهر با اعمال یک مورد تغییر و تثبیت روستای "علی‌وند" در حریم شهر به تصویب رسید .

    نیکخواه ، سومین دستور کار جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را انتزاع ناحیه شهری "نصرت‌آباد" از محدوده شهری الوند و تثبیت آن در حریم شهر به‌عنوان روستای مستقل عنوان کرد و گفت : بر اساس طرح جامع سال ۱۳۹۱ شهر الوند ، سکونتگاه روستایی نصرت‌آباد به‌عنوان ناحیه منفصل شهری به محدوده شهر الوند الحاق و تحت مدیریت یکپارچه این شهر قرار گرفت .

    او افزود : با توجه به استقرار دهیاری و شورای اسلامی روستایی در این سکونتگاه، انتزاع آن از محدوده شهری عملا به مطالبه‌ای مردمی تبدیل شد؛ این درخواست در نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با موافقت اعضای این شورا همراه و مقرر شد ، فرآیند قانونی این تبدیل وضعیت انجام شود . با تصمیم شورای‌عالی که متعاقب تصمیم شورای‌ برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین اتخاذ شد، سکونتگاه نصرت‌آباد به‌عنوان روستای مستقل در حریم شهر الوند تثبیت خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران