در حال بارگذاری ...
  • آغاز ساخت ۷۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن استان تهران در آینده نزدیک

    در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله شهریار ، اسلامشهر ، رباط کریم ، پاکدشت و قرچک ، کلنگ ساخت سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی به زمین خواهد خورد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر از جمله صفادشت ، دماوند ، فیروزکوه ، پیشوا و کیلان ، شاهد کلنگزنی سه هزار و ۹۰۰ واحد خواهیم بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : ساخت هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران به‌‌زودی با فرمان رئیس‌جمهور آغاز می‌شود .

    خلیل محبت‌خواه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره‌کل در پنج‌ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت : در بحث پروژه‌های آماده افتتاح توسط معاونت مهندسی و ساخت شاهد ۴ پروژه مهم هستیم . سالن ورزشی همدانک در شهرستان بهارستان با اعتباری ۲۲ میلیارد ریال و با ۱۱۰۰ مترمربع سازه فلزی و ۹۳ مترمربع ساختمان یکی از پروژه‌های مهمی است که نقش ویژه‌ای در بالا بردن کیفیت زندگی ساکنان این شهرستان دارد .

    محبت‌خواه تصریح کرد : ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان بهارستان با زیربنای هزار و ۱۵۵ مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و آماده بهره‌برداری است ؛ برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است . مجتمع فرهنگی-هنری ملارد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و پل گلوکان شهرستان شمیرانات با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ، دیگر پروژه‌های آماده افتتاح اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران هستند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بحث طرح اقدام ملی در این استان ، گفت : عملیات اجرایی ساخت هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران به ارزش ۱۹ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به‌زودی با فرمان رییس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز خواهد شد .

    وی ادامه داد :‌ در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله شهریار ، اسلامشهر ، رباط کریم ، پاکدشت و قرچک ، کلنگ ساخت سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی به زمین خواهد خورد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر از جمله صفادشت ، دماوند ، فیروزکوه ، پیشوا و کیلان ، شاهد کلنگزنی سه هزار و ۹۰۰ واحد خواهیم بود .  

    محبت‌خواه در ادامه گفت : در بحث افتتاح مساکن مهر در هفته دولت ، شاهد ساخت مدرسه در سایت مسکن مهر دشت‌‌ ناصر شهرستان فیروزکوه بودیم ؛ ساخت این مدرسه که از سال ۹۷ شروع شده بود، امسال به پایان رسید . اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدرسه ۳۷ میلیارد ریال است که در ۴ طبقه و ۱۶ کلاس طراحی شده است .

     




    مطالب مرتبط

    تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

    |

    موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

    |

    کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران