در حال بارگذاری ...
  • افزایش اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان

    پروژه بهسازی معابر زاهدان و زابل از جمله مسیر شیرآباد و بلوار کلات در شهر زاهدان و مسیر معصوم آباد به هیرمند شمالی در زابل از جمله پروژه‌های در دست اقدام هستند . همچنین احداث تعدادی واحد آموزشی و فرهنگی در زابل و زاهدان در درست انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان از آغاز احداث واحدهای مسکونی در چابهار خبر داد .

    احمدعلی موهبتی ، استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه ، هفدهم شهریورماه به‌منظور پیگیری پروژه‌‌های بازآفرینی شهری در محدوده‌‌‌ها و محلات هدف این استان با حضور در شرکت بازآفرینی شهری ایران با مهدی عبوری ، مدیرعامل این شرکت و معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کرد .

    در این جلسه ابتدا گزارشی از روند فعالیت‌های انجام‌‌‌شده در خصوص رفع معضل حاشیه‌نشینی در سیستان و بلوچستان ارائه شد . پیگیری سهم اعتبارات توازن منطقه‌‌ای برای حاشیه‌نشینی و ورود شرکت بازآفرینی شهری به احداث واحدهای مسکونی در حاشیه شهر چابهار دو موضوع مهم و مورد بررسی این جلسه بود و مقرر شد ، شرکت بازآفرینی شهری ایران با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی کشور  به سرعت احداث واحدهای مسکونی متناسب با فرهنگ و اقلیم منطقه را در چابهار عملیاتی کند .

    مهدی عبوری نیز در بخشی از این جلسه بر تسریع کاهش روند حاشیه‌نشینی در این استان تاکید کرد و در خصوص تقویت اعتبارات بازآفرینی سال ۹۹ این استان ، قول مساعد داد .

    به گفته دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پروژه بهسازی معابر زاهدان و زابل از جمله مسیر "شیرآباد" و بلوار "کلات" در شهر زاهدان و مسیر "معصوم آباد به هیرمند شمالی" در زابل از جمله پروژه‌های در دست اقدام هستند . همچنین احداث تعدادی واحد آموزشی و فرهنگی در زابل و زاهدان در درست انجام است .

    عبوری در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده در سیستان و بلوچستان نیز گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران به کسانی که در بافت فرسوده تمایل به نوسازی واحدهای خود دارند ، مبلغ ۸۰ میلیون تومان وام می‌‌دهد . ۵۰ درصد این وام سود ۴ درصد و ۵۰ درصد ۹ درصد دارد و در حال پیگیری هستیم تا کل وام با سود چهار درصد ارائه شود .




    مطالب مرتبط

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    نظرات کاربران