در حال بارگذاری ...
  • بهره مندی ۱۴۸۴ واحد در محدوده بازآفرینی استان همدان از تسهیلات وام نوسازی مسکن

    اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی از سوی راه و شهرسازی و اعطای تخفیفات در صدور پروانه ساختمانی و تراکم تشویقی از سوی شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش اشتیاق مردم برای احیاء بافت های فرسوده و اجرای هر چه موفق تر طرح های بازآفرینی شهری منجر شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد : از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۴۸۴ واحد در محدوده بازآفرینی استان همدان از تسهیلات وام نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کردند .

    مجید صالحی امیر اظهار داشت : سطح محدوده بازآفرینی در محدوده استان همدان ۴۳۱۵ هکتار شامل مناطق واقع در محدوده بافت تاریخی ، محدوده های نابسامان درونی ، سکونتگاه‌های غیررسمی ، بافت‌های روستایی و محدوده‌هایی با کاربری ناهمگون است . مساحت محدوده بازآفرینی شهری در شهر همدان ۲۱۹۳ هکتار و پس از همدان بیشترین سطح محدوده بازآفرینی در شهر ملایر با ۸۵۴ هکتار شناسایی شده است .

    صالحی در رابطه با تسهیلات وام نوسازی و بهسازی مسکن بیان کرد : ۲۰ درصد سهمیه ابلاغی مرحله اول استان همدان در سال های ۹۸ و ۹۹، ۶۱۰ واحد مسکونی بوده که تعداد متقاضیان تسهیلات در محدوده بازآفرینی استان از ابتدای سال ۸۹ تاکنون ۹۳۰ واحد است و کلیه افراد متقاضی به بانک مسکن معرفی شدند .

    وی با اشاره به اینکه تسهیلات ودیعه اسکان موقت در ‌شهرها نیز در راستای اجرایی شدن برنامه ملی بازآفرینی شهری در زمینه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده در محلات در دستور کار قرار گرفته ، گفت: مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت (وام ودیعه مسکن) اقدام کنند .

    صالحی در پایان خاطرنشان ساخت : اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی از سوی راه و شهرسازی و اعطای تخفیفات در صدور پروانه ساختمانی و تراکم تشویقی از سوی شهرداری‌ها می‌تواند به افزایش اشتیاق مردم برای احیاء بافت های فرسوده و اجرای هر چه موفق تر طرح های بازآفرینی شهری منجر شود .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هرگونه خرید و فروش ، تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا ...

    |

    نظرات کاربران