در حال بارگذاری ...

پرداخت وام ودیعه مسکن زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن ، بالای ۳۰ میلیون یک ضامن

برای کمک به متقاضیان ، هفته پیش به صورت رسمی مصوبه هایی را برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ایجاد کرده ایم . متقاضیانی که تمایل داشته باشند در مدت ۳ سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند می توانند از این مصوبه استفاده کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات به ۳۰۰۰ متقاضی پرداخت شده است ، گفت : وام ودیعه مسکن زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون تومان با یک ضامن ، پرداخت می شود .

محمد اسلامی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگاران ، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن را اعلام کرد و در خصوص چرایی روند کند پرداخت ها ، گفت : روند کند پرداخت وام ودیعه مسکن به این دلیل بوده که بانک‌ها ساز و کار لازم را نداشتند که اواخر در ستاد ملی کرونا در این خصوص ، تصمیم گیری شد . برای کمک به متقاضیان ، هفته پیش به صورت رسمی مصوبه هایی را برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ایجاد کرده ایم . متقاضیانی که تمایل داشته باشند در مدت ۳ سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند می توانند از این مصوبه استفاده کنند .

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد : با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند ، مصوبه به گونه ای تنظیم شد تا متقاضیان تنها اقساط کارمزد را پرداخت کنند و این موضوع را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کردیم و  دو مصوبه را تصویب کردیم . شرایط به گونه ای شده که چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند مشکلی برای دریافت وام نداشته باشند و اگر کسی تمایل داشت تسهیلات را تقسیط و سه ساله پرداخت کند به راحتی بتوانند این موضوع را انجام دهند .

اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲ هزار ۵۰۰ نام کاربری و پسورد طراحی کردیم و تمامی بانک های عامل  به سامانه متصل شده‌اند گفت : تاکنون سه هزار نفر تسهیلات دریافت کرده و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است . طبق مصوبه بانک مرکزی تسهیلات ۳۰ میلیون تومان ضامن نمی خواهد و تسهیلات بالای ۳۰ میلیون تومان هم تنها یک ضامن کافی است .

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد : روان‌سازی و تسهیل گری برای دریافت تسهیلات انجام شده و مصوبه هم در این زمینه صادر شده که به قدر کفایت موثر است . ۸۹ درصد از اسباب کشی ها با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده است و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

نظرات کاربران