در حال بارگذاری ...
  • جزئیات مصوبه سی و پنجم ستاد ملی کرونا در خصوص پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن

    چنانچه در سررسید اقساط ، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد ، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جزئیات مصوبه سی و پنجم ستاد ملی کرونا در خصوص پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن ، اعلام شد .

    در بند ۴ مصوبه سی و پنجم ستاد ملی کرونا مورخ ۱۵ شهریورماه تحت‌ عنوان اصلاح بند ۶ مصوبه جلسه ۳۱ ستاد ملی در خصوص تسهیلات پرداختی کمک ودیعه اجاره مسکن تصمیماتی در خصوص نوع تسهیلات ، نوع وثایق ، به شرح زیر گرفته شد .

    نوع تسهیلات به دو روش ممکن است که بدین شرح است : با نرخ ۱۳ درصد و سررسید یکساله به نحوی که یک دوازدهم معادل سود تسهیلات طی یک سال ، ماهانه پرداخت و اصل بدهی در زمان اتمام قرارداد تسویه خواهد شد . ضمنا در پایان سال اول در صورت تفاهم با بانک عامل با متقاضی ، مانده بدهی می‌تواند طی ۳۶ قسط و با نرخ ۱۳ درصد تقسیط شود .

    دومین روش در خصوص نوع تسهیلات نیز بدین‌شیوه مصوب شد: با نرخ سود ۱۲ درصد و تقسیط ۳۶ ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون ریال) و برای تسهیلات بیش از ۳۰۰ میلیون ریال با تقسیط ۶۰ ماهه ، به نحوی که متقاضی در هر قسط بخشی از اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند . بدیهی است در صورت تمایل متقاضی مدت بازپرداخت تسهیلات می‌تواند کاهش یابد .

    در تبصره نیز آمده است : چنانچه در سررسید اقساط ، متقاضی نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکرد ، نرخ سود تسهیلات (متعلق به مانده بدهی متقاضی به بانک عامل) با نرخ سود سود مصوب شورای پول و اعتبار به علاوه وجه التزام ۶ درصد محاسبه و از متقاضی اخذ می‌شود .

    در خصوص نوع وثایق نیز در این مصوبه آمده است : نوع وثایق شامل گواهی کسر از حقوق ، گواهی کسر از مستمری خانوارهای تحت‌پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی ، سهام عدالت ، در تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل . همچنین ، در تسهیلات بیش از ۱۵۰ میلیون ریال اخذ سفته یا چک فرد متقاضی به تشخیص بانک عامل به همراه یک ضامن ، اخذ تسهیلات امکانپذیر است .




    نظرات کاربران