در حال بارگذاری ...

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه های باقیمانده مسکن مهر توسط بانک مسکن

بانک مسکن در ۵ ماه اول امسال ۱۳۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه های باقی مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل بانک مسکن با ارائه دومین گزارش خود به مردم و دولت اعلام کرد : از همه طرح های قبلی (ناتمام) و جدید در بخش تولید و عرضه مسکن ارزان قیمت مختص خانه اولی های نیازمند ، حمایت می کنیم .

محمود شایان در تشریح این گزارش تاکید کرد : اگر چه طرح مسکن مهر از بابت ساخت و ساز جدید و افزایش ظرفیت، ادامه پیدا نکرد اما در این دولت و در طول همه سال های اخیر همواره پروژه های از قبل تعریف شده و در دست ساخت و ساز ، در جریان بوده و هست . به همین خاطر بانک مسکن نیز بدون آنکه ذره‌ای از تعهد و مسولیتی که در مسیر تامین مالی مسکن مهر برای خود تعریف کرده بود ، کم کند پرداخت تسهیلات به این طرح را جزو اولویت های اصلی داشته است .

شایان گفت : بانک مسکن در ۵ ماه اول امسال ۱۳۲ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه های باقی مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرد . این در حالی است که در همین مدت زمانی ، ما در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن کار عملیات تجهیز منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات را برعهده داشتیم و در کنار آن علاوه بر نوسازی بافت های فرسوده شهری ، بازسازی شهرها و مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه را تامین مالی کرده‌ایم .

مدیر عامل بانک مسکن در گزارش خود خطاب به مردم و دولت تصریح کرد : از ابتدای طرح مسکن مهر تا پایان مرداد ماه سال ۹۹  بانک مسکن در مجموع ۵۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان تسهیلات ساخت به پروژه های مسکن مهر تزریق کرد . این تسهیلات با نرخ های سود ۴ درصد و ۷ درصد و ۹ درصد در شهرهای مختلف و متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان ها پرداخت شد .

عملکرد بانک مسکن در طرح مسکن مهر بیانگر آن است که از سال ۸۸ تقریباً تا کنون ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد مسکونی در زمین های ۹۹ ساله یا سایر قطعات ، با تسهیلات  بانک مسکن از محل این طرح احداث شده است . بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از کل این تعداد مسکن مهر ، در استان تهران ساخته شده است که بخش قابل توجهی از آنها در شهرهای جدید پرند و پردیس قرار دارد .

مدیر عامل بانک مسکن درباره وضعیت فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر نیز در گزارش خود آورده است : تاکنون (تا پایان مرداد سال ۹۹) ،‌ تعداد ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی مهر در شعب  بانک مسکن تعیین تکلیف شده اند که اغلب صاحب خانه های مسکن مهر در پرداخت قسط تسهیلات خوش حساب و منظم هستند که این بیانگر تعهد متقابل شهروندان در برابر شبکه بانکی در ازای اخذ تسهیلات ارزان قیمت است .

شایان با تاکید بر اینکه بانک مسکن تنها بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن و ساختمان محسوب می شود گفت : کوله بار سنگین تجربه در طرح مسکن مهر به ما کمک می کند مسیر پیش رو برای تامین مالی پروژه های اقدام ملی مسکن را به مراتب بهتر و سریعتر از طرح قبل طی کنیم. هر چند در این مسیر یک تفاوت شاخص با مسیر قبلی وجود دارد و آن تامین منابع از محل اعتبارات داخلی بانک است که این، کار را نسبت به قبل سخت می کند اما هرگز مانع تحقق تعهد  بانک مسکن به طرح ملی تولید و عرضه مسکن نخواهد شد .




مطالب مرتبط

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

نظرات کاربران