در حال بارگذاری ...
  • اقدامات انجام گرفته در منطقه ۲۲ شهرداری تهران برای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی

    رفع تصرف‌ها و اجرای احکام در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و روی این موضوع به یگان حفاظت از اراضی نیز تاکید شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : با همراهی شهرداری منطقه و همچنین یگان حفاظت از اراضی یکی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه جلوگیری از هرگونه تجمیع و اشغال به واسطه تشکیل بازار در بازار روز تهرانسر بود .

    خلیل محبت‌خواه در خصوص اقدامات انجام گرفته در منطقه ۲۲ شهرداری تهران بابت جلوگیری از تصرف اراضی اظهار داشت : با همراهی شهرداری منطقه و همچنین یگان حفاظت از اراضی یکی از اقدامات انجام گرفته در این زمینه جلوگیری از هرگونه تجمیع و اشغال به واسطه تشکیل بازار در بازار روز تهرانسر بود .

    وی ادامه داد : این اقدام شهرداری‌ها به مثابه تصرف زمین‌های دولتی است و به همین منظور یگان حفاظت اداره کل تا تعیین تکلیف اجرای تعهدات شهرداری به سازمان ملی زمین و مسکن از ایجاد بازار روز در زمین مذکور جلوگیری کرده است . همچنین در این خصوص یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان تهران با حضور به موقع خود از یک مورد زمین خواری در اراضی رباط کریم جلوگیری کرد .

    محبت‌خواه از یک رفع تصرف مهم در شمیرانات خبر داد و گفت : در شهرستان شمیرانات حضور به موقع یگان ، مانع از فنس‌کشی ۱۶۰۰ مترمربع از اراضی دولتی به ارزش ۱۶ میلیارد تومان شد . رفع تصرف‌ها و اجرای احکام در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و روی این موضوع به یگان حفاظت از اراضی نیز تاکید شده است .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی این آزادسازی‌ها ۱۵ همت بوده است که امیدواریم با هوشیاری یگان حفاظت از اراضی و واحد حقوقی این موفقیت‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز مستمر و مداوم باشد .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران