در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات بانک مسکن برای اجرا و عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن

    سپرده‌گذاری به میزان ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان در زمان یکساله انجام و بعد از اتمام یکسال سقف تسهیلات انفرادی و اگر زوج باشند سقف تسهیلات زوجین به آنها پرداخت می شود . مدل دیگر این است که تعدادی نیز در ساخت و ساز مشارکت دارند که بانک با آنها با نرخ ۱۸ درصد وارد مشارکت می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه تعداد حساب‌های تشکیل شده اقدام ملی مسکن در آن بانک ۸۹ هزار و ۲۵ واحد به مبلغ یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان است ، گفت : اولین قسط بانک برای ۸۶۰ واحد اقدام ملی مسکن ، پرداخت شد .

    محمود شایان در خصوص اقدامات آن بانک برای اجرایی و عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : در موضوع اقدام ملی ، هفته گذشته اولین قراردادها در دفترخانه بسته و بلافاصله بعد از آنکه قراردادها به بانک فرستاده شد ، بانک برای ۸۶۰ واحد ، اولین قسط را واریز کرد . طرح اقدام ملی مسکن هر روز به شکل تصاعدی در حال رشد است و این مهم نشان‌دهنده موفقیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن است .

    مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه تعداد کل حساب‌های افتتاح شده طرح اقدام ملی مسکن ۸۹ هزار و ۲۵ است که مبلغ کل آنها یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان است ، گفت : در خصوص اقدام ملی مسکن ۶۵ پروژه به بانک معرفی شده که شامل ۷۰۸۷ واحد است . همچنین ۳۲ پروژه که شامل ۵۹۲۱ واحد است در حال تشکیل پرونده هستند و ۱۵ پرونده در حدود ۱۹۹۰ واحد نیز تصویب و مراحل نهایی پرداخت را طی می‌کند .

    شایان با اشاره به اینکه چندین مدل برای پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان وجود دارد ، گفت : سپرده‌گذاری به میزان ۴۰ میلیون تومان از سوی متقاضیان در زمان یکساله انجام و بعد از اتمام یکسال سقف تسهیلات انفرادی و اگر زوج باشند سقف تسهیلات زوجین به آنها پرداخت می شود . مدل دیگر این است که تعدادی نیز در ساخت و ساز مشارکت دارند که بانک با آنها با نرخ ۱۸ درصد وارد مشارکت می‌شود .

    وی همچنین در خصوص احتمال افزایش تسهیلات خرید و فروش مسکن ، توضیح داد : سقف افزایش تسهیلات در اختیار شورای پول و اعتبار است که در اختیار آنهاست و باید انجام شود .

    گفتنی است ، سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن برای هر واحد یکصد میلیون تومان است . همچنین سازندگان در بافت های فرسوده چنانچه فناوری های نوین را رعایت کرده و حرفه‌ای‌ساز باشند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود . سقف تسهیلات خرید با اوراق در تهران ۲۰۰ میلیون تومان و تعمیرات در قبال اوراق ۴۰ میلیون تومان است .




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    نظرات کاربران