در حال بارگذاری ...
  • تکمیل مدارک ۵۰۰ هزار متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن

    ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا ، زندگی آنها با بحران مواجه شده اقدام به حمایت از مستاجران کرده است . رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان ، برای سایرکلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است . متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و درعین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام این مطلب که قراردادهای رسمی تا پایان دی‌ماه مشمول دریافت وام ودیعه مسکن هستند ، از تکمیل مدارک ۵۰۰ هزار متقاضی دریافت وام ودیعه طبق آخرین آمار خبر داد .

    پروانه اصلانی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا در آخرین جلسه خود پرداخت وام ودیعه مسکن را تا دیماه امسال تمدید کرد ، گفت : متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکنی که تا پایان دی‌ماه قرارداد اجاره‌شان منعقد شود برای سال جاری می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر ثبت‌نام جدید در خصوص وام ودیعه مسکن انجام نمی‌شود ، توضیح داد : افرادی که پیش‌تر ثبت‌نام کرده‌اند ساماندهی می‌شوند و مبالغی که برای پرداخت وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده به متقاضیان واجد شرایط به مرور و تدریجی پرداخت خواهد شد . پیش تر و در زمان ثبت نامی که تعیین شده بود ، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر پیامک درخواست وام ودیعه مسکن ارسال کرده بودند که از این میزان ، تعدادی کد ملی مخدوش داشتتند . حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کد ملی صحیح داشتند که به آنها پیامک ارسال شده و به مرور مدارک خود را بارگذاری و تکمیل درخواست می‌کنند .

    وی گفت : تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر تکمیل درخواست کردند و به مرور به بانک معرفی می‌شوند و در فرایند دریافت وام ودیعه مسکن ، قرار می‌گیرند .

    گفتنی است ، ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا ، زندگی آنها با بحران مواجه شده اقدام به حمایت از مستاجران کرده است . رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان ، برای سایرکلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است . متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و درعین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است .

    همچنین ، گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن ، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر ، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند . همچنین شرایط لازم برای دریافت تسهیلات شامل داشتن فرم ج سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی ، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد ، متاهل یا سرپست خانوار بودن ، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، و اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری اعلام شد .




    مطالب مرتبط

    مشاوران املاک یکی از بازیگران اصلی در ساماندهی بازار مسکن هستند و در اجرای این قانون نیز نقش جدی خواهند داشت . مطابق تبصره ۲ ماده ۳ این قانون مشاوران املاک به سامانه سازمان ثبت دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قراردادهای استاندارد را ثبت رسمی و نهایی کنند که این موضوع به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالفضل نوروزی مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل حوزه وزارتی به تشریح جزئیات هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم پرداخت . ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل گری در بخش اجاره می‌پردازد .

    |

    نظرات کاربران