در حال بارگذاری ...
  • آواربرداری ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی سیل‌ زده تالش

    جمع تسهیلات و کمک های بنیاد مسکن ۲ میلیارد تومان و آورده مردم نیز ۲ میلیاردتومان برآورد شده است . انتظار این است تا بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات ، آورده مردم و کمک خیرین به بنیاد مسکن باشد تا بازسازی واحدهای مسکونی از سیل تالش به اتمام برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اعلام این مطلب که برآورد بازسازی واحدهای سیل زده تالش ۴ میلیارد تومان است از پیشنهاد ۳۸ میلیارد تومانی بنیاد برای تعمیرات معابر و اجرای طرح هادی در منطقه تالش به هیات وزیران خبر داد .

    محمد اکبرزاده روند ارزیابی واحدهای مسکونی سیل‌زده تالش و آغاز بازسازی‌ها را اعلام کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اعلام اینکه ارزیابی های سیل تالش به اتمام رسیده است ، گفت : در بخش روبنایی طبق آخرین برآوردها ۱۹ واحد مسکونی به شکل ۱۰۰ درصدی تخریب شده و ۳۰ واحد نیز نیازمند تعمیرات شناسایی شدند . همچنین ۲۹۰ واحد مسکونی بخش تالش دچار آبگرفتگی شدند که نیازمند امدادرسانی و دریافت تسهیلات هستند . در این مدت از ۱۹ واحد تخریبی استان ، حدود ۶۰ درصد آواربرداری شد و کار آنها به اتمام رسید و عملیات اجرایی یک واحد مسکونی ، هم اکنون آغاز شده است .

    وی با اشاره به اینکه به ازای هر واحد احداثی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و معادل همین مقدار بلاعوض به خسارت دیدگان تعلق می‌گیرد ، برآورد خسارت به واحدهای مسکونی تالش را ۲ میلیاردتومان عنوان کرد و توضیح داد : جمع تسهیلات و کمک های بنیاد مسکن ۲ میلیارد تومان و آورده مردم نیز ۲ میلیاردتومان برآورد شده است . انتظار این است تا بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات ، آورده مردم و کمک خیرین به بنیاد مسکن باشد تا بازسازی واحدهای مسکونی از سیل تالش به اتمام برسد .

    اکبرزاده یادآور شده : پرداخت بلاعوض به سیل زدگان تالشی به دولت پیشنهاد شده است و منتظر مصوبه دولت در این خصوص هستیم . تاکنون بلاعوض‌ها ۱۲ میلیون تومان کمک به رهن و اجاره، ۵ میلیون تومان سیمان رایگان به هر واحد ، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) به هر واحد بوده تا زمین تهیه شود . این ها جمع بلاعوض‌ها بوده است که اکنون برای مصوبه جدید از سوی بنیاد مسکن به دولت پیشنهاد شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت : در خصوص بخش زیربنایی نیز اجرای طرح هادی و تعمیراتی و بازسازی ۲۵ کیلومتر از معابر و راه‌های تالش با رقم ۳۸ میلیاردتومان به دولت و هیات‌وزیران پیشنهاد شده که این ها در قالب بالغ بر ۴۶ پروژه تعریف شده است . ۴۶ پروژه شامل احداث پل ، روسازی ، ترمیم جوی ، جدول و انجام آسفالت است که این میزان نیز به منظور تصویب به هیات وزیران پیشنهاد می‌شود .

    اکبرزاده افزود : در بخش زیرسازی ، ترمیم اولیه و بازگشایی معابر آسیب دیده در عرض ۴ روز با تمامی ناوگان و ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است . تا اخذ مصوبه هیات وزیران برای تخصیص تسهیلات کم بهره و بلاعوض و همچنین سایر تسهیلات برای بخش های زیربنایی ، پروژه ایمن سازی پل های موجود در حال انجام است و مشاوران در حال تهیه نقشه مشخصات هستند .  




    مطالب مرتبط

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران