در حال بارگذاری ...

تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران

طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد ، با جمعیت‌پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد استان فارس و تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت ۳۲۷ هکتار ، در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد .

در جلسه امروز ۷ مهرماه ۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، با حضور حبیب اله مهندس طاهرخانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، زهره داودپور عضو هیات مدیره ، سه موضوع در ارتباط با شهرهای جدید مطرح و تصویب شد .

بنا بر اعلام شرکت عمران شهرهای جدید ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست محمد اسلامی رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران این موارد را مورد تاکید قرار داد : طرح تفصیلی کلیه شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود . همچنین ، سند پهنه بندی حریم شهرها ، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود . در عین حال برای سایر شهرها ، سند پهنه‌بندی حریم با قید فوریت تهیه و به تصویب برسد .

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد : طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد ، با جمعیت‌پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است .

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ، همچنین تایید کمیته فنی شورای‌عالی در جلسه شورای‌عالی به اتفاق آرا تصویب شد . تخصیص آب به میزان ۳.۹۸ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو ، همچنین کلیه استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است .

به گفته طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی ، همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، توسعه پارک علم و فناوری شهرجدید پردیس را با مساحت  ۳۲۷ هکتار در حریم شهر جدید ، تصویب کرد . پارک فناوری پردیس ، بزرگ‌ترین پارک فناوری ایران در راستای نقش و عملکرد مصوب شهر جدید و توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا بر پایه  دانش و فناوری توسعه می‌یابد .




مطالب مرتبط

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

متقاضیان باید برای پیشرفت پروژه همراهی مالی در زمینه آورده خود را به تدریج و متناسب با پیشرفت پروژه داشته باشند تا پیمانکاران بتوانند در زمان مقرر واحدهای مسکونی را اتمام و تحویل دهند .

|

آماده سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای تمامی شهرهاست چراکه تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

|

نظرات کاربران