در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران

    طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد ، با جمعیت‌پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد استان فارس و تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت ۳۲۷ هکتار ، در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد .

    در جلسه امروز ۷ مهرماه ۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، با حضور حبیب اله مهندس طاهرخانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، زهره داودپور عضو هیات مدیره ، سه موضوع در ارتباط با شهرهای جدید مطرح و تصویب شد .

    بنا بر اعلام شرکت عمران شهرهای جدید ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست محمد اسلامی رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران این موارد را مورد تاکید قرار داد : طرح تفصیلی کلیه شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود . همچنین ، سند پهنه بندی حریم شهرها ، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود . در عین حال برای سایر شهرها ، سند پهنه‌بندی حریم با قید فوریت تهیه و به تصویب برسد .

    حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کرد : طرح جامع شهر جدید تابناک در شهرستان لامرد ، با جمعیت‌پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است .

    بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ، همچنین تایید کمیته فنی شورای‌عالی در جلسه شورای‌عالی به اتفاق آرا تصویب شد . تخصیص آب به میزان ۳.۹۸ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو ، همچنین کلیه استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است .

    به گفته طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی ، همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، توسعه پارک علم و فناوری شهرجدید پردیس را با مساحت  ۳۲۷ هکتار در حریم شهر جدید ، تصویب کرد . پارک فناوری پردیس ، بزرگ‌ترین پارک فناوری ایران در راستای نقش و عملکرد مصوب شهر جدید و توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا بر پایه  دانش و فناوری توسعه می‌یابد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا را در خصوص ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و ...

    |

    تلاش شده تا در کنار ایجاد سکونتگاه ، موضوع اشتغال و ایجاد شهرهای مولد کشاورزی ، پرورش آبزیان ، ایجاد شهرهای مولد صنعت و سایر موارد انجام شود و تمامی این اقدامات با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه برای جذب جمعیت و اشتغال است . هم‌زمان با تدقیق اراضی و پهنه‌های مصوب ، تدوین ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    نظرات کاربران