در حال بارگذاری ...

تعیین قیمت کارشناسی مناطق مختلف راهی برای ثبات قیمتی بازار مسکن

مشکل بازار مسکن با قیمت‌گذاری منطقه‌ای ثابت ملک و یا آپارتمان با افزایش متناسب مقطعی قابل حل است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر بخش فنی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت : راه ‌حل‌ کاهش معضلات بخش قیمت‌گذاری مسکن ، در درجه اول تغییر رویکرد و ساختار وزارت راه و مسکن و شهرسازی و نیز قیمت‌گذاری منطقه‌ای ثابت ملک یا آپارتمان با افزایش متناسب مقطعی است .

تنش در بازارهای مختلف از جمله مسکن همه عوامل موثر در این فرآیند را تحت تاثیر قرار داده است . از مالک تا مصرف کننده نهایی از وضع موجود رنج می برند . هرچند سالهاست که گاه و بیگاه بسته ها و طرح هایی ارایه می شود اما یا منجر به اقدام عملی نشده و یا اقدامات برای کنترل اوضاع بی تاثیر بوده است . آیا واقعا راه حل مشخصی برای ایجاد ثبات در بازار مسکن وجود دارد ؟ 

محمدرضا رحمانی مدیر بخش فنی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران می‌گوید : راه‌حل کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن مشخص و تجربه شده است. در برخی کشورها دولت‌ها قیمت مبنای کارشناسی خانه‌ها را در مناطق مختلف تعیین می‌کنند . به این ترتیب تکلیف خریدار و سازنده و همه عوامل موثر در فرآیند مسکن مشخص است و کسی اجازه افزایش قیمت‌ها را ندارد . ولی در حال حاضر معلوم نیست در کشور ما  منشاء قیمت‌گذاری از کجاست ؟ با این هرج و مرج و رها شدگی در بازار مسکن ، هر کسی اعم از مالک و سازنده و.... امکان و اختیار ایجاد موج و تنش را دارد . 

رحمانی افزود : راه‌حل‌های کاهش این معضلات ، در درجه اول تغییر رویکرد و ساختار وزارت راه و مسکن و شهرسازی و نیز قیمت‌گذاری منطقه‌ای ثابت ملک یا آپارتمان با افزایش متناسب مقطعی است . راه حلها مشخص است و در بسیاری از کشورها هم تجربه و اجرایی شده است .

مدیر بخش فنی اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران ادامه داد ، کدام قانون درستی را گذاشته‌ایم که حالا انتظار نتیجه مثبت داشته باشیم . مشکل بازار مسکن با قیمت‌گذاری منطقه‌ای ثابت ملک و یا آپارتمان با افزایش متناسب مقطعی قابل حل است .

وی تاکید کرد : تعیین قیمت کارشناسی مناطق مختلف راهی برای ثبات قیمتی بازار مسکن است . دلالان مسکن ، خانه ها را با قیمت بالاتر از قیمت اعلامی فروشنده می‌خرند . تا بتوانند به طور شبکه ای قیمتها را بالا ببرند و تولیدکنندگان واقعی را با رکود و بن بست در تولید و رونق واقعی بازار مسکن مواجه کرده‌اند .




نظرات کاربران