در حال بارگذاری ...
  • تکمیل واحدهای ناتمام پروژه مسکونی ۲۰۰۰ واحدی شهر اهواز در آینده نزدیک

    وزارت راه و شهرسازی به انتقال ساکنان مناطق پرخطر و آلوده نفتی ، کمک خواهد کرد ؛ همچنین امیدواریم با جذب کمک ۵۱ میلیارد تومانی وزارت نفت ، بتوانیم هرچه سریع‌تر ، پروژه ۴۰۰ واحدی شهرک ولیعصر شهر مسجدسلیمان را تکمیل کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه خوزستان از تصمیم این کارگروه برای تکمیل واحدهای ناتمام پروژه مسکونی دو هزار واحدی شهر اهواز خبر داد .

    سیدمحسن میرشفیع به تشریح مهم‌ترین مباحث و تصمیمات دومین نشست این کارگروه پرداخت و با بیان اینکه این جلسه ، حول مسائل بازآفرینی شهری و پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن استان برگزار شد ، گفت : پیرو بازدیدهای میدانی مسئولان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی از نقاط مختلف استان خوزستان ، تصمیمات بسیار خوبی در این جلسه گرفته شد .

    او پیگیری برای تکمیل پروژه دو هزار واحدی شهر اهواز را از جمله تصمیمات این جلسه عنوان و اعلام کرد : سازمان ملی زمین و مسکن ، مشکلات این پروژه دو هزار واحدی را برطرف کرده است ؛ ۸۰۰ واحد مسکونی این پروژه تکمیل و بهره‌برداری شده است ؛ مابقی واحدها نیز به‌زودی تکمیل می‌شود و در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت .

    نماینده وزیر راه و شهرسازی در کارگروه ویژه خوزستان همچنین از اخذ تصمیمات مناسبی برای توسعه شهر مسجدسلیمان در این کارگروه خبر داد و افزود : وزارت راه و شهرسازی به انتقال ساکنان مناطق پرخطر و آلوده نفتی ، کمک خواهد کرد ؛ همچنین امیدواریم با جذب کمک ۵۱ میلیارد تومانی وزارت نفت ، بتوانیم هرچه سریع‌تر ، پروژه ۴۰۰ واحدی شهرک ولیعصر شهر مسجدسلیمان را تکمیل کنیم .

    او همچنین از انجام هماهنگی‌های لازم میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان ملی زمین و مسکن برای پیشبرد طرح‌‌های بازآفرینی در شهرهای ماهشهر و امیدیه خبر داد و خاطرنشان کرد : مقرر شد این دو دستگاه پس از تهیه طرح و تصویب هیات نمایندگی استان ، کار را به سرعت پیش ببرند .

    میرشفیع ، تحویل فرودگاه‌های آغاجاری و ماهشهر توسط شرکت فرودگا‌‌ه‌های کشور را دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه اعلام و عنوان کرد : توافقات لازم در این خصوص پیش از این انجام شده است و در این جلسه مقرر شد ، روند کار سرعت گیرد . همچنین موضوع افرادی که قبل از سال ۱۳۸۳ در برخی از اراضی واقع در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، ماهشهر و اهواز ، ساکن بوده‌اند ، اما زمین به نامشان نیست در این جلسه بررسی و قرار شد ، سند مالکیت این اراضی ، طی فرآیندی قانونی به نام ساکنان صادر شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران