در حال بارگذاری ...
  • تعیین ‌تکلیف ۱۱۵ هزار متقاضی مسکن ملی و الحاق آنها به پروژه‌های در حال اجرا

    چنانچه تعیین تکلیف های پذیرفته شدگان مسکن ملی نهایی شود ، افرادی که واجد شرایط هستند و باید نسبت به واریز وجه اقدام کنند ، چنانچه به هر دلیلی تمایل به مشارکت نداشته باشند و یا امکان تامین منابع را نداشته باشند از پروژه خارج شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان از تعیین‌تکلیف و واریز وجوه اولیه طرح اقدام ملی مسکن توسط ۱۱۵ هزار متقاضیان نهایی شده طرح خبر داد و گفت : افرادی که واریز وجوه اولیه را انجام ندهند از پروژه خارج شده و در لیست ذخیره‌ها قرار می‌گیرند .

    محمود محمودزاده در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن و روند احداث و پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی ، گفت : از تعداد متقاضیانی که تاکنون ثبت‌نام و فراخوان شدند، بیش از ۱۱۵ هزار نفر از متقاضیان تعیین تکلیف شده و در بانک به نام خود افتتاح حساب و واریز وجه انجام داده‌اند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش قابل‌ملاحظه‌ای از تعیین تکلیف شدگان مسکن ملی ، واریز اولیه وجه را به حساب خود در بانک‌های مسکن انجام داده اند ، توضیح داد : برخی از متقاضیان مدعی بودند که به آنها پیامک ارسال نشده به دلیل طول کشیدن بررسی شروط چهارگانه طرح اقدام ملی مسکن و یا سایر شرایط برای استان‌ها زمانی از سوی ستاد وزارتخانه راه و شهرسازی تعیین شد تا به شکل ویژه در صدا و سیما و جراید استانی ، اطلاع‌رسانی مجدد شده و از متقاضیان دعوت شود تا برای تکمیل روند ثبت‌نام خود به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها ، بنیاد مسکن و شهرهای جدیدی در شهرهایی که تقاضای مسکن داشتند مراجعه کنند و تعیین‌تکلیف شوند تا اگر علاقمند به شرکت در پروژه هستند نسبت به افتتاح حساب و واریز وجوهی که اعلام می‌شود ، اقدام کنند .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روند تعیین تکلیف متقاضیان در استان های مختلف در حال انجام است ، افزود : چنانچه تعیین تکلیف های پذیرفته شدگان مسکن ملی نهایی شود ، افرادی که واجد شرایط هستند و باید نسبت به واریز وجه اقدام کنند ، چنانچه به هر دلیلی تمایل به مشارکت نداشته باشند و یا امکان تامین منابع را نداشته باشند از پروژه خارج شوند . این افراد در لیست ذخیره آتی قرار می‌گیرند تا بتوان پروژه‌هایی را که آغاز شده و در حال انجام هستند با متقاضیان موثر ادامه داد .

    محمودزاده در خصوص وضعیت افتتاح حساب مسکن ملی توسط متقاضیان این طرح ، اعلام کرد : بالغ بر ۲۶۰۰ میلیاردتومان آورده ای است که تاکنون متقاضیان به حساب خود واریز کرده‌اند . به نام هریک از متقاضیان واجد شرایط حسابی به نام خود آنها باز شده است که این متقاضیان ، وجوه اولیه طرح اقدام ملی را به حساب خود واریز می‌کنند . همچنین ، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با توجه به پیشرفت پروژه از حساب متقاضی به حساب سازنده واریز می‌شود .

    حدود ۴۳۰ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کننده طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از این تعداد تاکنون ۱۱۵ هزار نفر مراحل افتتاح حساب و واریز وجوه اولیه را برای ملحق شدن به طرح اقدام ملی مسکن ، انجام داده‌اند .

    گفتنی است، روز گذشته ۱۵ مهر ماه ، نشست بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در استان‌های سراسر کشور به ریاست محمودزاده معاون مسکن و ساختمان و با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های شهرهای جدید ، سازمان ملی زمین‌ومسکن ، بازآفرینی شهری ، و معماری و شهرسازی ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ، تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، نماینده بانک مسکن در ساختمان دادمان با استان‌ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد . در این جلسه ، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور و همچنین برخی از شهرداران برای ارایه مشکلات و روند پیشرفت کار و همچنین تحلیل راهکار و تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی حضور داشتند و به ارایه نقطه‌نظرات خود پرداختند .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    نظرات کاربران