در حال بارگذاری ...

معرفی بیش از ۳۵ هزار متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن

شرکت بازآفرینی معتقد است نحوه مداخله و ساماندهی سه گونه بافت فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی متفاوت است و ما برای هر کدام برنامه خاصی تدارک دیده‌ایم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی بیش از ۳۵ هزار متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای فرسوده به بانک مسکن خبر داد .

جلسه مجمع سالانه شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی ، محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، مهدی عبوری ، مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد ؛ در این جلسه صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۸ که بر اساس گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت (سازمان حسابرسی کشور) بدون بند حسابرسی و مطلوب بوده است ، به تصویب رسید .

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز با اشاره به فعالیت‌های جهادی شرکت در اجرای ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت : تاکنون بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی محلی برای دریافت تسهیلات در بخش نوسازی خودمالکی به بانک عامل (بانک مسکن) معرفی شده‌اند که معادل ۹۰ درصد اعتبار تامین شده و در اختیار سازندگان قرار گرفته است .

او در ادامه به مشارکت فعال شرکت در تدوین طرح ملی حاشیه‌نشینی و طرح ساماندهی جریان‌های مهاجرتی اشاره کرد و گفت : شرکت بازآفرینی معتقد است نحوه مداخله و ساماندهی سه گونه بافت فرسوده ، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی متفاوت است و ما برای هر کدام برنامه خاصی تدارک دیده‌ایم .

همچنین در این جلسه محمد آیینی ، عضو هیات‌‌مدیره شرکت ، گزارش فعالیت یک‌‌ساله هیات‌‌مدیره در بخش‌های مختلف را ارائه کرد . به گفته آیینی ، سال گذشته از منابع در اختیار شرکت ۷۶۸ میلیارد تومان برای اجرای ۷۶۵ پروژه هزینه شد . عمده این پروژه‌ها شامل اجرای شبکه تامین روشنایی معابر ، احداث شبکه آب و فاضلاب به طول بیش از ۳ میلیون متر ، اجرای بهسازی مسیل و کانال آب ، دیوارکشی و احداث پل در سطحی به مساحت حدود ۵۵۰ هزار متر مربع ، اجرای آسفالت ، احداث پارک ، فضای سبز ، بهسازی و نوسازی معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده به مساحت بیش از ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع بوده است .

او ادامه داد : احداث ۳۹ فضای ورزشی ، ۷۷ مرکز خدمات فرهنگی مراکز محله،۷ واحد انتظامی ، ۶۸ مدرسه وفضای آموزشی ، ۴۳ واحد بهداشتی - درمانی و احداث ایستگاه آتش‌نشانی جمعا به زیربنای حدود ۲۰۰ هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های در دست اجرا به شمار می رود . به گفته او اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی و رساندن آنها به سطح متوسط شهر خواهد داشت .

همچنین در این جلسه محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از این وزارتخانه در جلسه مجمع عمومی سالانه حضور داشت ، ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل و هیات مدیره شرکت در ارایه صورت‌های مالی مطلوب و شفاف ، اظهار کرد : از شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان تنها نهاد تخصصی و قانونی دولت در امر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و محلی انتظار می رود با استفاده از تجارب ۲۰ ساله شرکت ، ضمن آسیب شناسی برنامه‌ها و اقدام‌های گذشته ، استراتژی‌های کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت برنامه‌های خود را تدوین و اعلام کنند .




مطالب مرتبط

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۰۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است و خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی تلاش و عملکرد مجموعه شرکت بازآفرینی شهری ایران درخصوص تولید مسکن که از سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری استخراج شده را مورد تایید قرار داد و بر آن صحه گذاشت .

|

سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

|

علی خورسندیان دارای مدرک دکتری تخصصی مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی بوده و پیش از این مدیرعاملی بانک صنعت و معدن را به عهده داشته است .

|

در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان ...

|

نظرات کاربران