در حال بارگذاری ...
  • بسته شدن پرونده پروژه‌های مسکن مهر استان همدان تا پایان سال جاری

    یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن ، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز و ثبت نام متقاضیان انجام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن اتمام پروژه های مسکن مهر و آغاز طرح اقدام ملی مسکن را دو برنامه اساسی دولت و این وزارتخانه برشمرد و گفت : حداکثر تا قبل از اتمام سال پرونده پروژه های مسکن مهر استان بسته خواهد شد .

    علی نبیان در جلسه ای که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد ، بیان کرد : بحث مسکن از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید هرچه سریع‌تر پرونده مسکن مهر بسته و بحث اقدام ملی مسکن آغاز شود .

    وی با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد : یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن ، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز و ثبت نام متقاضیان انجام شده است .

    نبیان با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه ، وظیفه تامین زمین مورد نیاز را برعهده دارد ، گفت : خوشبختانه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی ، تامین منابع اولیه از باب زمین در استان انجام شده و آماده شروع است .

    وی در مورد پروژه مصلی استان بیان کرد : ما باید در این پروژه چشم‌‌‌اندازی برای استان در نظر بگیریم و بحث فضای سبز و پارکینگ در آن به‌‌صورت ویژه دیده شود . ۱۰ هکتار از اراضی بدون معارض مصلی توسط اداره‌‌کل راه و شهرسازی پس از تایید سازمان ملی زمین و مسکن انعقاد قرار می‌شود . طبق ماده ۶ قانون ساماندهی ، اراضی مازاد ادارات به تشخیص اداره کل راه و شهرسازی به نام دولت به نمایندگی این اداره در می‌آید و سپس اداره‌‌کل اراضی مذکور را در جهت اجرای طرح‌‌های عمومی در اختیار سایر ارگان‌‌ها قرار می‌‌دهد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بحث حوزه علمیه را به جد پیگیری خواهد کرد ، یادآور شد : همدان نیاز به یک حوزه علمیه در شان این استان ولایتمدار دارد و امیدواریم در این رابطه اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد .

    نبیان در پایان به بحث حفاظت از اراضی دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل اشاره نموده و خاطرنشان ساخت : این یگان از سال ۹۴ تشکیل شده و روزانه مکلف به حفاظت و حراست از اراضی دولتی است و از سال گذشته سامانه ۱۶۵۶ جهت دریافت گزارشات مردمی در این خصوص راه‌‌اندازی شده است .

     




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران