در حال بارگذاری ...

افتتاح حساب برای ۲۲۵۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در قم

هر یک از متقاضیان باید چهار شرط لازم را برای ثبت نام در این طرح داشته باشند که بومی بودن و ۵ سال سکونت در قم ، سبز بودن فرم جیم و عدم دریافت امکانات دولتی در تامین مسکن و نداشتن ملک به نام خودشان و شرط تاهل از جمله این موارد است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : برای دو هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در استان قم افتتاح حساب انجام شده است .

حسن صبوری با اشاره به اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت : از سال گذشته برنامه‌‌‌ریزی پیرامون این طرح در قم شکل گرفت و سهمیه استان در ساخت واحدهای مسکونی در این طرح ، چهار هزار و ۴۰۰ واحد تعریف شد . به‌‌طور کلی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ پروژه تعریف شد که ۶ مورد از آن ، موفق به اخذ پروانه شده است ؛ در مجموع چهار هزار واحد مسکن در شهر قم و ۴۰۰ واحد در شهرهای اطراف ساخته می‌شود .

وی تصریح کرد : تاکنون برای دو هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیان در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شده است، در این راستا عدم واریز به‌‌‌موقع آورده، موجب حذف متقاضی می‌شود . در حال حاضر نیز آماده‌سازی و احداث واحدهای طرح ملی مسکن آغاز شده و پیشرفت فیزیکی خوبی در برخی از پروژه‌ها شاهد هستیم، در این خصوص هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در  اراضی ۱۷ هکتاری پردیسان قم ساخته می‌‌شود .

وی خاطرنشان کرد : در این طرح ، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۸ درصد تعیین شده و برآنیم تا با کاهش سود موافقت شود تا شهروندان بتوانند از تسهیلات بهتری در جهت خانه‌دار شدن استفاده کنند .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مورد شرایط مورد نیاز متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت : هر یک از متقاضیان باید چهار شرط لازم را برای ثبت نام در این طرح داشته باشند که بومی بودن و ۵ سال سکونت در قم ، سبز بودن فرم جیم و عدم دریافت امکانات دولتی در تامین مسکن و نداشتن ملک به نام خودشان و شرط تاهل از جمله این موارد است . به لحاظ آغاز طرح و پالایش افراد و روند پیشرفت آماده‌سازی از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و کار با سرعت بالایی پیش می‌رود .

صبوری عنوان کرد : اجرای پرو‌ژه طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم است و در جهت ظرفیت‌سازی ، اراضی روبروی دانشگاه آزاد نیز برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده و ستاد اجرای فرمان امام (ره) به این طرح ورود پیدا خواهد کرد ، ضمن این که بنیاد مسکن انقلاب نیز آماده‌سازی و اجرای دو هزار واحد مسکونی را برعهده دارد . متقاضیان با وارد کردن شماره ملی در سامانهwww.tem.mrud.ir  می‌توانند ازآخرین وضعیت خود و سایر اطلاعات لازم اطلاع یابند .

 




مطالب مرتبط

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

نظرات کاربران