در حال بارگذاری ...
  • تبدیل منطقه منفصل گلمان به شهر جدید یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی

    انسجام و یکپارچگی یافت تاریخی توأمان با نگهداری و سرزندگی آن محقق می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ گفت : شهر جدید گلمان ، ظرفیت کم‌نظیری دارد که می‌توان بسیاری از نیازهای شهری ارومیه به سمت این شهر سوق داد .

    فرزانه صادق مالواجرد با بیان این‌که تبدیل منطقه منفصل گلمان به شهر جدید یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی بود ، گفت : بعد از تحقق این امر باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تعیین کاربری‌ها و تأمین خدمات روبنایی در شهر جدید گلمان صورت بگیرد .

    صادق مالواجرد در خصوص تعیین تکلیف روند بازسازی بافت فرسوده شهر ارومیه که بر بافت تاریخی منطبق است ، تصریح کرد : شهر ارومیه پشتوانه فرهنگی غنی دارد و برخوردار از ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی است .

    وی با تأکید بر این‌که بافت تاریخی شناسنامه شهروندان محسوب می‌شود ، ادامه داد : انسجام و یکپارچگی یافت تاریخی توأمان با نگهداری و سرزندگی آن محقق می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تعیین ضوابط و مقررات ساخت در بافت‌های تاریخی از سوی میراث فرهنگی در یک‌ماه آینده شد . تمامی مسائل و دغدغه‌های توسعه شهری ارومیه باید در اصلاح مغایرت‌های طرح‌های تفصیلی با طرح جامع شهر ارومیه لحاظ شود .

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌ که تنها راه‌حل ساماندهی شهری ، افزایش محدوده نیست ، ادامه داد : در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی لازم است پاسخ‌گویی به مطالبه‌های مردمی در اولویت قرار بگیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تغییر کاربری ۴۶۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ...

    |

    تاکنون دو شهر اهواز و دزفول در استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شدند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت : اراضی طرح جوانی جمعیت و سرانه‌های خدمات شهری برای بیش از ۷۰ هزار متقاضی ...

    |

    نظرات کاربران