در حال بارگذاری ...
  • تهیه طرح جامع سردشت با تاکید بر حل مشکلات شهری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی بر استقرار شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید گلمان در استان آذربایجان غربی تاکید کرد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد و مهدی عبوری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان سفر خود به آذربایجان غربی با محمدمهدی شهریاری ، استاندار این استان ، دیدار و گفت‌وگو کردند .

    فرزانه صادق‌مالواجرد ، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر پیگیری استقرار شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید گلمان تأکید کرد و گفت : ارتقای کیفیت زندگی در شهر جدید گلمان از دغدغه‌های دبیرخانه شورای‌عالی معماری و شهرسازی است .

    دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با اشاره به ضرورت اتمام مطالعه طرح جامع شهر سردشت افزود : این طرح با رویکرد حل مسائل و مشکلات شهری به‌‌‌ویژه بافت ناکارآمد شهر سردشت تهیه می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازنگری در طرح جامع شهر ارومیه تصریح کرد : در این بازنگری باید حفظ ویژگی‌های طبیعی ، صیانت از باغات و اراضی کشاورزی ، احیای بافت تاریخی منطقه و انسجام‌بخشی کالبد شهر مورد توجه قرار گیرد .

    ضرورت فرهنگ‌سازی و سرعت‌بخشی به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری ، تأمین فضاهای عمومی از جمله مراکز آموزشی ، فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تخصیص منابع مالی ویژه برای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان ، از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این دیدار بود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران