در حال بارگذاری ...
  • انجام بهسازی بافت فرسوده بهبهان بدون آسیب به بافت تاریخی

    برای بافت فرسوده بهبهان و بهسازی ساختار شهری بهبهان که بخش قابل‌‌توجه از آن بافت فرسوده است ، تصمیمات و برنامه‌‌ریزی جدی صورت گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون حقوقی ، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی حفظ بافت تاریخی بهبهان را ، ضرورتی جدی خواند و گفت : در عین حال ، بهسازی و تقویت بافت شهری این منطقه نیز بر اساس یک برنامه‌ریزی جدی در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود .

    مهران کفاش با اشاره به سفر خود به شهرستان بهبهان ، بیان داشت : در این سفر به‌‌همراه دیگر معاونت‌های مرتبط با موضوعات و مشکلات مطرح شده از بهبهان بررسی و از برخی مناطق ، بازدید شد . مجموعه مسئولان این وزارتخانه از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته‌های مسئولان محلی و همچنین مردم شهرستان قرار گرفتند .

    کفاش با بیان اینکه خواسته‌ها و نیازهای شهروندان در زمینه معماری و شهرسازی بهبهان در نشست‌‌های کارشناسی که در منطقه برگزار شد ، مورد بررسی قرار گرفت ؛ ادامه داد : پیش از این ، نشست‌های کارشناسی دیگری در محل وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات تشکیل شد .

    این مقام‌‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد : برای بافت فرسوده بهبهان و بهسازی ساختار شهری بهبهان که بخش قابل‌‌توجه از آن بافت فرسوده است ، تصمیمات و برنامه‌‌ریزی جدی صورت گرفته است .

    وی، بافت تاریخی شهر بهبهان را داری قدمت و ارزش بسیار بالا عنوان کرد و گفت : در این راستا با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌‌گذاری‌‌هایی که صورت می‌‌گیرد ، ضمن حفظ بافت تاریخی ، عملیات نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام خواهد شد .

    معاون حقوقی ، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : برای انجام این فرآیند ، به‌خصوص در بخش بازآفرینی سکونتگاه‌‌های غیررسمی و بافت فرسوده ، به شهرداری بهبهان قیر دولتی ، اختصاص خواهد یافت . در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن مربوط به شهرستان بهبهان ، فعالیت‌های اساسی و کاربردی انجام شده است .

    وی همچنین رفع مشکلات شهروندان بهبهانی در زمینه بافت فرسوده را در گروه همکاری‌های بین‌بخشی توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران