در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبار طرح‌های تفصیلی استان اصفهان

    امکان راه‌اندازی حداقل ۲۰ طرح تفصیلی جدید در استان وجود دارد . علاوه بر تامین اعتبار از محل منابع ملی جهت طرح‌های تفصیلی ۳۶ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع انسانی تامین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبار طرح‌های تفصیلی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد .

    علی هنردان با اعلام رشد ۱۲۰۰ درصدی اعتبار طرح‌های تفصیلی استان ، اظهار کرد : این میزان افزایش در مقایسه با اعتبار سال‌های گذشته بوده و مبلغ آن بیش از ۶۰ میلیارد ریال است .  

    وی با بیا اینکه این میزان اعتبار جهت تهیه طرح‌های تفصیلی استان از محل اعتبارات ملی تأمین شده است اذعان داشت : استان اصفهان ، سهم ۳۲ درصدی از کل اعتبارات تأمین شده کشوری از محل منابع‌ملی را به خود اختصاص داده است .  

    رییس اداره طرح‌های توسعه شهری و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان این حجم از اعتبار را برای تهیه طرح‌های توسعه شهری قابل‌توجه دانست و تصریح کرد : امکان راه‌اندازی حداقل ۲۰ طرح تفصیلی جدید در استان وجود دارد . علاوه بر تامین اعتبار از محل "منابع ملی" جهت طرح‌های تفصیلی ۳۶ میلیارد ریال دیگر نیز از محل منابع انسانی تامین شده است .  

    هنردان ، ضمن تشریح «طرح‌های جامع و تفصیلی» تشریح کرد : این دو طرح لازم و ملزوم یکدیگرند ؛ اما از نظر روش کار ، شیوه تهیه ، مقیاس نقشه‌ها و نتیجه نهایی ، تفاوت‌هایی با هم دارند .  

    وی بیان کرد : طرح جامع ، برنامه‌ای است که به‌ صورت راهنما عمل و خط‌‌‌مشی کلی سیاست‌های توسعه شهری را تعیین می‌کند ؛ اما طرح تفصیلی ، چنان‌که از عنوان آن پیدا است ، جزئیاتی را شامل می‌شود که "طرح‌جامع" به آن‌ها به‌صورت کلی پرداخته است . 




    نظرات کاربران