در حال بارگذاری ...

تدوین لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

در نظر است ، وظایف ارکان نگهداری ساختمان از جمله شهرداری‌ها ، ‌مراجع صدور پروانه ، مالک ، بازرس و تمام کسانی که مسئولیت نگهداری ساختمان را برعهده دارند ، شفاف و روشن شود تا از این طریق بتوان فرآیند نگهداری از ساختمان و اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان ، راحت و سهل‌تر از گذشته انجام شود . دفتر

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت : با دستور وزیر راه و شهرسازی ، بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌های طرح اقدام ملی مسکن ، نهایی و کامل خواهد شد .

حامد مانی‌فر در خصوص برنامه‌های در دست انجام آن دفتر ، گفت : پیش‌نویس اولیه لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم‌اکنون با همکاری دفتر توسعه مهندسی ساختمان ، تهیه شده و در انتظار هستیم تا در حوزه معاونت مسکن و ساختمان به جمع‌بندی نهایی برسد .

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه تدوین نظامات اداری ؛ مبحث دوم مقررات ملی و کنترل ساختمان به مراحل پایانی خود رسیده است ، ادامه داد : نظامات اداری در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و با جمع‌بندی مبحث ، به نظرخواهی عمومی گذاشته می‌شود .

مانی‌فر در خصوص اهمیت مبحث دوم مقررات ملی و کنترل ساختمان ، خاطرنشان کرد : در نظر است ، وظایف ارکان نگهداری ساختمان از جمله شهرداری‌ها ، ‌مراجع صدور پروانه ، مالک ، بازرس و تمام کسانی که مسئولیت نگهداری ساختمان را برعهده دارند ، شفاف و روشن شود تا از این طریق بتوان فرآیند نگهداری از ساختمان و اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان ، راحت و سهل‌تر از گذشته انجام شود . دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در خصوص برخی از لوایحی که در هیات دولت به پیشنهاد قوه قضاییه مطرح بوده از جمله قانون تملک آپارتمان اظهار نظر کرده و نظرات کارشناسی  در این‌باره به تفصیل در خصوص نگهداری ساختمان پیشنهاد شده است .

الزامات قانونی نگهداری از ساختمان‌ها بازنگری می‌شود

مانی‌فر تصریح کرد : یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در موضوع تملک و بهره‌برداری از ساختمان‌ها اهمیت دارد موضوع نگهداری ساختمان است که حتما باید به آن پرداخته و در قوانین دیده شود . بدین معنا ، قوانین باید نگهداری از ساختمان را مورد حمایت قرار دهند و الزامات لازم در این خصوص در قوانین دیده شود . یکی از موضوعاتی که روی آن کار شده ، موضوع نگهداری ساختمان هم در موضوع تدوین نظامات اداری و هم در گنجاندن موضوع در لایحه تملک آپارتمان‌ها بود .

وی در خصوص بیمه تضمین کیفیت ساختمان های طرح اقدام ملی نیز اعلام کرد : در خصوص بیمه تضیمن کیفیت ساختمان های طرح اقدام ملی مسکن با دستور معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه، دفتر مقرارت ملی و کنترل ساختمان ، اقدام کرده است . در این خصوص با شرکت‌های بیمه مذاکره شد و نتایج به وزیر راه و شهرسازی ارایه شده است . با دستور وزیر راه و شهرسازی بیمه تضمین کیفیت ساختمان نهایی و کامل خواهد شد .

مانی فر افزود : ساختمان‌هایی که زین پس دارای تضمین کیفیت خواهند شد پس از بهره برداری چنانچه دچار اشکال شوند ، بیمه متقبل خسارات احتمالی خواهد بود . در این باره ، با چندین شرکت بیمه رایزنی شده و قیمت قطعی اخذ و هم اکنون در حال تدوین متن تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت های بیمه هستیم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

|

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

|

همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

|

نظرات کاربران