در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و بهره‌برداری از ۱۹۴ هزار مسکن محرومان تا خرداد سال آینده

    برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) هرکدام از این نهادها برای مشمولان تحت‌پوشش خود ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهند کرد که این رقم با ۵۰ میلیون تومان بلاعوض ، پروانه و نظارت رایگان ، بیمه حوادث رایگان ، شرایطی را فراهم می‌کند تا واحدها در زمان مناسب برای محرومان احداث شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری از ۱۹۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : حدود ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد در همکاری بنیاد با سازمان برنامه و بودجه ، تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد .

    حمیدرضا سهرابی در خصوص اقدامات آن بنیاد در تامین مسکن محرومان و اجرای تفاهم‌نامه‌هایی که  در این خصوص با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسانده است ، گفت : علاوه بر بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، بنیاد مسکن ، تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و خاص را نیز در برنامه قرار داده است که بر همین اساس ، تامین مسکن ۱۰۰ هزار خانوار مشمول این طرح از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت . از برنامه تامین مسکن محرومان برای ۱۰۰ هزار خانوار ، تاکنون ۸۱ هزار واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۶۲ هزار واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است .

    سهرابی ، وضعیت تکمیل واحدهای آغازشده مسکن محرومان را در مرحله سفت‌کاری عنوان کرد و گفت : پیش‌تر در راستای تحقق احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان ، هشت میلیون تومان بلاعوض تعلق می‌گرفت که این رقم ، مدتی است به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین رقم تسهیلات کم‌بهره‌ای که برای تکمیل این واحدها تعیین شده ، ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد است .

    وی در بیان دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن برای تامین مسکن محرومان ، توضیح داد : طرح اخیرا در دستور کار بنیاد قرار گرفت که در این طرح تامین مسکن محرومان طی تفاهم‌‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسید و در آن تامین مسکن محرومان برای ۲۱ استان برنامه‌‌ریزی شد .

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود : در تفاهمی که سال‌های گذشته با سازمان برنامه و بودجه منعقد شد ، برای سال ۹۷ ، احداث ۱۶ هزار واحد مسکن محرومان برای سه استان کرمان ، سیستان و بلوچستان و خراسان‌‌‌‌جنوبی در برنامه قرار گرفت که این واحدها با تعدادی بیشتر و با همان بودجه برای ۱۶ هزار و ۳۰۰ خانوار به بهره‌برداری رسید . برای سال ۹۸ و ۹۹ احداث تعداد ۷۷ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در برنامه قرار گرفت که پیش‌بینی شده است تا این واحدها در خرداد ۱۴۰۰ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد .

    به گفته وی ، از ۷۷ هزار و ۴۴۰ واحد موضوع تفاهم بنیاد با سازمان برنامه و بودجه دو هزار واحد ، مربوط به مسکن ایتام است که برای این اقشار ، علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن ، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی شده است . ۲۵ میلیون تومان از بلاعوض‌ها را برای هر واحد صندوق توسعه ملی و ۲۵ میلیون تومان دیگر را بنیاد با منابع داخلی خود تامین خواهد کرد .

    سهرابی ادامه داد : برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) هرکدام از این نهادها برای مشمولان تحت‌پوشش خود ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهند کرد که این رقم با ۵۰ میلیون تومان بلاعوض ، پروانه و نظارت رایگان ، بیمه حوادث رایگان ، شرایطی را فراهم می‌کند تا واحدها در زمان مناسب برای محرومان احداث شود . مسکن محرومان ، موضوع تفاهم بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه در مجموع با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌‌بهره و بلاعوض احداث می‌شود که از این رقم ، دو هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان بلاعوض و مابقی تسهیلات با نرخ سود پنج درصد است .

    اتمام و تحویل ۴۵۵۰ واحد مسکونی برای دو معلول‌های روستایی

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه دیگر بنیاد را تامین مسکن خانوارهای دو معلول روستایی عنوان کرد و با یادآورری اینکه این کار از سال ۹۴ آغاز شده است ، گفت : برنامه این است که تا پایان سال اینکار به اتمام برسد . از این تعداد حدود چهار هزار و ۵۵۰ واحد به اتمام رسیده است . اینکار در همکاری با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضفعان انجام می‌‌شود .

    احداث ۱۴۰۰۰ مسکن برای محرومان حاشیه‌های چابهار ، زاهدان و مشهد

    وی در عین حال توضیح داد : احداث ۱۴۰۰۰ مسکن در حاشیه شهرهای چابهار ، زاهدان و مشهد در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد که با احتساب مسکن ایتام که ۲۰۰۰ واحد است در مجموع ۹۱ هزار و ۵۴۰ واحد در کشور برای محرومان و ایتام احداث خواهد شد . با بلاعوض این‌ها دو هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان می‌شود و نزدیک به چهار هزار میلیاردتومان تسهیلات است که با اعتبار ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان وام و تسهیلات به اجرا می‌رسد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران