در حال بارگذاری ...
  • افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در روزهای آتی با حضور رییس‌جمهور

    وزارت راه و شهرسازی بر اساس بیانات و و تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تکمیل و تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در زمان مقرر ، متعهد به ساخت و تکمیل واحدها و تحویل آنها به پذیرفته شدگان تا پایان ۱۴۰۰ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در روزهای آتی با حضور رییس‌جمهور خبر داد و گفت : وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی تا پایان ۱۴۰۰ به شرط همکاری پذیرفته‌شدگان ، متعهد است .

    محمد اسلامی ضمن تشریح برنامه های وزارتخانه در بخش مسکن بر رفع واسطه گری و سوداگری در حوزه مسکن ، تاکید کرد . دولت به طور کاملا جدی و مصمم ، برنامه طرح اقدام ملی مسکن را شروع کرده که این طرح و برنامه هم اکنون در حال اجرا و پیشرفت است .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با یادآوری اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، بیش از یک میلیون نفر ثبت نام کردند که بعد از غربالگری ۴۶۰ هزار نفر واجد شرلیط شناسایی شدند از تکمیل پرونده های متقاضیان و معرفی تعدادی از آنها به بانک خبر داد و افزود : حدود ۱۳۸ هزارنفر از ۴۶۰ هزار متقاضی واجدشرایط طرح اقدام ملی مسکن در بانک به نام خود افتتاح حساب کردند . افرادی که نسبت به تکمیل پرونده اقدام و وجوه خود را به حساب خود برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واریز کردند به پروژه های در حال اجرا معرفی و متصل شدند .

    اسلامی ادامه داد : در طرح اقدام ملی مسکن ، زمین در اختیار برخی از متقاضیان به شکل گروهی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است تا واحدهای مسکونی را احداث کند و یا به پروژه هایی که به شکل مشترک ساخته می شوند ، معرفی شوند . وزارت راه و شهرسازی بر اساس بیانات و و تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تکمیل و تحویل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در زمان مقرر ، متعهد به ساخت و تکمیل واحدها و تحویل آنها به پذیرفته شدگان تا پایان ۱۴۰۰ است .

    وزیر راه و شهرسازی تکمیل و تحویل به موقع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را منوط به مشارکت مردم در اجرای طرح برشمرد . در همین ماه ربیع الاول افتتاح بزرگ طرح اقدام ملی مسکن را با حضور رییس جمهور در برنامه داریم . تمام تلاش این دولت است تا جریان تولید و عرضه مسکن تداوم یابد و با تغییر دولت ها این روند به مخاطره نیفتد .

    به گفته اسلامی ، علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن ، ساخت مسکن برای جامعه فرهگیان ، جامعه کارگری ، نیروهای مسلح و اصحاب رسانه به موازات طرح اقدام ملی مسکن در حال پیشرفت و احداث است . وزارت راه و شهرسازی تعهد دارد تا در خصوص خانه دار کردن برخی کارکنان شاغل در دولت و جامعه ایثا رگران در حد توان ، زمین در اختیار وزارتخانه هایی که تفاهم نامه همکاری در ساخت مسکن را دارند ، تامین کند .

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص قانون مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی ، گفت : وزارت امور اقتصاد و دارایی پیگیر این قانون بوده و در کمیسیون اقتصادی دولت بیش از ۲۰ جلسه در دو سال گذشته ، کار کارشناسی مفصل انجام شده است . هفته گذشته صانون مالیات بر عایدی سرمایه در صحن دولت طرح شد و هم اکنون در دست بررسی است .

    اسلامی تصریح کرد : در بخش مسکن باید این اهتمام وجود داشته باشد که سرمایه از بخش تولید و عرضه مسکن به این بهانه خارج نشود و این قانون باید این هنر را داشته باشد تا آن بخشی را که می خواهد از مسکن به عنوان سرمایه استفاده کند را از صحنه خارج کند.

    وزیر راه و شهرسازی افزود : سامانه املاک و اسکان سال گذشته طراحی و رونمایی شد و چندی است که بارگذاری در این سامانه آغاز شده است . از دو ماه گذشته ، پیامک در دو مرحله برای ۱۰۲ هزار واحد و سپس ۹۰ هزار واحد از مالکان خانه خالی جهت استعلام و راستی آزمایی ارسال شده است . صاحبان خانه های خالی یا باید واحدهای خود را بفروشند و یا در بازار اجاره عرضه کنند. در غیر این صورت با اجرای قانون ، مشمول مالیات می شوند .

    اسلامی گفت : دستورالعمل و شیوه نامه ای تنظیم شده که بر اساس آن ، صاحبان خانه های خالی و یا نیمه تمام می توانند در طرح اقدام ملی مسکن وارد شوند و واحدهایشان را عرضه کنند . در مقابل وزارت ره و شهرسازی ، زمین مرغوب در احثختیار این عده قرار می دهد تا جریان تولید و عرضه مسکن تداوم یابد . با واسطه گری و سوداگری در بخش مسکن به شدت برخورد می کنیم .




    نظرات کاربران