در حال بارگذاری ...

تحویل ۱۱ هزار ۶۰۰ واحد مسکونی به مردم در قالب طرح اقدام ملی مسکن

بخش مسکن از معدود بخش‌هایی است که عوامل کافی برای تولید وجود دارد و همه نهاده‌های آن داخلی است و از هیچ عامل خارجی تأثیرپذیر نخواهد بود، بنابراین اگر اعتمادآفرینی انجام شود، بخش مسکن می‌تواند سهم خود در تولید را به دست بیاورد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : سهم حوزه مسکن ۴۰ درصد از تولید خالص ملی و ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی را در بر می‌گیرد ، همچنین اشتغال ناشی از ساخت مسکن نزدیک به ۱۳ درصد است .

مراسم آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های اقدام ملی مسکن و همچنین افتتاح واحدهای مسکن مهر صبح امروز مورخ اول آبان‌ماه سال جاری در شهر جدید پردیس برگزار شد .

در این مراسم ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به این نکته که امروز از جریان تولید پیوسته و پایدار مسکن بهره‌برداری می‌شود ، گفت : تمامی مراحل ساخت و عرضه مسکن از تهیه زمین و نقشه تا ساخت ، تحویل و واگذاری ، جزو جریان پایدار تولید مسکن است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بخش خصوصی آن را انجام می‌دهد .

۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی به مسکن اختصاص دارد

وزیر راه و شهرسازی ، با اشاره به سهم مسکن از تولید خالص ملی ، بیان کرد : سهم حوزه مسکن ۴۰ درصد از تولید خالص ملی و ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی را در بر می‌گیرد ، همچنین اشتغال ناشی از ساخت مسکن نزدیک به ۱۳ درصد است . بخش مسکن از معدود بخش‌هایی است که عوامل کافی برای تولید وجود دارد و همه نهاده‌های آن داخلی است و از هیچ عامل خارجی تأثیرپذیر نخواهد بود، بنابراین اگر اعتمادآفرینی انجام شود، بخش مسکن می‌تواند سهم خود در تولید را به دست بیاورد .

۱۱ هزار ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی به مردم تحویل داده می‌شود

این مقام مسئول ، ضمن تأکید بر اینکه مسکن به قوام و منزلت‌ خانواده هم مرتبط است ، اظهار داشت : فعالان این عرصه با اعتمادآفرینی ، سرمایه خود را در این بخش به کار گرفته‌اند بنابراین از سال ۹۷ که با حضور رئیس‌جمهور از طرح اقدام ملی مسکن رونمایی شد تاکنون در این مدت وزارت راه و شهرسازی توانست ثبت‌نام‌ها را تکمیل کرده و پس از شناسایی واجدان شرایط واقعی و همچنین تهیه اراضی مورد نیاز، ساخت برخی از این واحدها را به انتها برسد . همچنین ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد از طرح ملی مسکن به مردم تحویل می‌شود .

اسلامی ، با اشاره به موضوع نوسازی و بهسازی بافت فرسوده بیان کرد : متاسفانه ناکامی ویژه‌ای در بافت فرسوده داریم علت آن هم این است که در بافت فرسوده باید همراه و هم‌سطح با مردم حرکت کنیم بنابراین دفاتر تسهیلگری راه‌اندازی کرده‌ایم ، شهرداری‌ها هم باید کمک کنند تا قوانین ساخت و ساز در بافت فرسوده را تسهیل کنند .

نوسازی ۱۴.۵ درصد از واحدهای بافت فرسوده آغاز شده است

وزیر راه و شهرسازی ، در تشریح آمار مرتبط با بافت فرسوده گفت : تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد از سهم ۱۰۰ هزار واحد بافت فرسوده که به بانک عامل بخش مسکن ، معرفی شده و ساخت آنها آغاز شده بود ، وجود دارد و امروز ۶۰۰۰ واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد .

وی در ارتباط با نحوه واگذاری اراضی به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : اراضی بخش زیادی از پروژه‌های افتتاح شده به صورت ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار خواهد شد . همچنین بخش دیگر که قیمت بالاتری دارد ، به صورت مشارکت با بخش خصوصی یا ساخت توسط خود مردم است ضمن اینکه فروش اقساطی این زمین‌ها نیز از ۵ به ۱۰ سال افزایش یافته است که در قالب ۲۵۳ هزار واحد به مردم واگذار خواهند شد .

همه واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در زمان مقرر تحویل می‌شود

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعهد وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی اشاره کرده و گفت : امروز همه ۴۰۰ هزار تعهد وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساخت و واگذاری مسکن به این صورت اجرا می‌شود که هر فرد بداند کدام واحد را دریافت خواهد کرد و پروژه را در زمانبندی مشخص تحویل می‌گیرد .

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها و اقشار مختلف استفاده کرده‌ایم ، گفت : ۴۰ هزار واحد نیز امروز برای فرهنگیان کلنگ‌زنی می‌شود . همچنین ۶۹ هزار واحد نیز برای نیروهای مسلح کلنگ‌زنی خواهد شد و تعدادی واحد را برای مسکن کارگران شروع به کار خواهیم کرد ؛ همه این واحدها غیر از آن ۴۰۰ هزار واحدی است که تعهد داده‌ایم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

|

         

|

         

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

نظرات کاربران