در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور با دستور رئیس جمهور

    در سال‌های اخیر ۲ موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت ؛ یکی تکمیل مسکن مهر بود که ساخت شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح مسکن مهر صبح امروز یکم آبان ماه در شهر جدید پردیس برگزار شد .

    محمود محمودزاده ، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح مسکن مهر ، گفت : امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در ۸ استان به بهره‌برداری می‌رسد .

    ۷۵ درصد از منابع تولید انبوه مسکن توسط مردم تامین شد

    معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در تشریح آمار مرتبط با حوزه اشتغال شکل گرفته به منظور ساخت مسکن ، بیان کرد : ۳۳ هزار نفر اشتغال اجرای این پروژه‌ها بوده و ۵,۵۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده که سهم دولت ۱,۴ میلیارد تومان و مابقی نیز از محل آورده‌های مردم تامین شده است .

    محمودزاده در بیان زمان ساخت پروژه‌های افتتاح شده گفت : ساخت اکثر این پروژه‌ها از انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ آغاز شده بود که در قالب واگذاری زمین به تعاونی‌های مسکن عملیاتی شد .

    افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور

    در ادامه این مراسم ، حبیب‌الله طاهرخانی ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت : امروز ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور افتتاح می‌شود که مجموع افتتاح‌های مسکن مهر به ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد خواهد رسید .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که ۱۴ هزار واحد مسکن مهر افتتاحی در شهر جدید پردیس خواهد بود ، گفت : مسکن مهر پردیس یکی از پروژه‌های کلان شهرسازی کشور بود که ساخت ۸۳ هزار واحد مسکن مهر در این شهر برنامه‌ریزی شد .

    طاهرخانی ، دربیان همکاری سایر دستگاه‌های دولتی ، گفت : با همکاری دولت و دستگاه‌های خدمات‌رسان توانستیم مسائل ابتدایی این شهر مانند لوله‌کشی آب و فاضلاب ، راه‌های دسترسی و خدمات روبنایی را تکمیل کنیم و مجموع واحدهای مسکن مهر تکمیل شده در پردیس به ۶۰ هزار واحد از ۸۳ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است .

    ساخت ۹۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی کلید خورد

    علی نبیان ، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن که دیگر سخنران مراسم آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های اقدام ملی مسکن و همچنین افتتاح واحدهای مسکن مهر به شمار می‌رفت ، در سخنانی کوتاه ، گفت : در سال‌های اخیر ۲ موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت ؛ یکی تکمیل مسکن مهر بود که ساخت شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی ، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن ، گفت : در اجرای طرح اقدام ملی مسکن که امروز اراضی ۱۳۵ هزار واحد به مردم واگذار می‌شود ، تاکنون ساخت ۹۵ هزار واحد از این ۱۳۵ هزار واحد که به متقاضیان واگذار شده ، آغاز شده است .

    وی با اشاره به اینکه مجموعاً در ۳۱ استان ساخت ۲۵۳ هزار واحد با واگذاری‌های امروز آغاز خواهد شد ، تاکید کرد : در مدت آغاز ثبت‌نام تا واگذاری اراضی ، زمین‌ها نیاز به آماده‌سازی داشت که این اتفاق رخ داده و امروز قرارداد ساخت مسکن میان ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با دریافت‌کنندگان زمین‌ها به امضا می‌رسد .

    نبیان ، در تشریح مراحل ساخت واحدهای طرح اقدام ملی ، گفت : ۹۵ هزار واحد دارای پیشرفت فیزیکی در ساخت و ساز هستند که در برخی پروژه‌ها ، واحدهای در مرحله فنداسیون و تعدادی هم در مرحله اسکلت فلزی قرار دارند .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

    نظرات کاربران