در حال بارگذاری ...
  • تخصیص اعتبارات جدید برای انجام پروژه های بازآفرینی شهری استان اردبیل

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تامین قیر برای آسفالت سکونتگاه های غیررسمی اردبیل خبر داد و گفت : تامین قیر رایگان و هزینه آسفالت و بهسازی معابر شهرستان های پارس آباد از جمله مصوبات سفر استانی بود .

    مهدی عبوری که همراه با علی نیکزاد نائب رئیس مجلس طی سفری یک روزه جهت بازدید و پیگیری انجام پروژه های بازآفرینی شهری اردبیل به این شهر رفته بود با استقبال بدری نماینده اردبیل، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی ، شهردار و فرماندار اردبیل وارد فرودگاه این شهر شد و پس از بازدید از پروژه های در حال انجام و محلات هدف بازآفرینی اردبیل از جمله عدالت آباد و ایران آباد ، در بخش پایانی سفر در جلسه مصوبات سفر که با حضور  استاندار اردبیل ، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران استانی و مدیریت شهری تشکیل شده بود شرکت کرد .

    در حاشیه این جلسه ، عبوری به سوالات خبرنگاران در ارتباط با سفر یک روزه خود به اردبیل پاسخ داد . 

    معاون وزیر راه و شهرسازی  به مصوبات سفر خود به استان اردبیل در خصوص تامین هزینه های زیرساختی شهری اشاره کرد و گفت : تخصیص اعتبار به منظور انجام اقدام مشترک همراه با دستگاه های خدمات رسان در مناطق سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده اردبیل ، تامین قیر جهت آسفالت معابر سکونت گاه های غیر رسمی در اردبیل و پارس آباد ، تامین هزینه ساخت یک مدرسه در ایران آباد ، تخصیص اعتبار جهت ساخت و تجهیز فضای سبز در مناطق کم برخوردار اردبیل ، بازسازی پیاده راه بازار تاریخی خلخال و تخصیص اعتبار به پروژه قلعه باشی این شهر از جمله مصوبات سفر امروز بود .

    وی در ابتدای سخنان خود به مصوبات سفر گذشته به اردبیل اشاره کرد و گفت : بازدید از روند اجرای پروژه های سفر قبلی جهت تامین هزینه های تعهد شده وزارت راه و شهرسازی اولین کاری بود که در ابتدای ورود به اردبیل انجام گرفت تا ضمن احصاء مشکلات و روند پیشرفت کار ، تعهدات وزارت راه و شهرسازی نیز کامل تر شود .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار کشور به بازدید از محلات ایران آباد و عدالت آباد در اردبیل اشاره کرد و گفت : این بازدیدها با هدف اطلاع از نحوه خدمت رسانی به مردم  و میزان پیشرفت تعهدات وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری انجام گرفت تا پرداخت های تعهد شده مراحل بعدی نیز صورت پذیرد . 

    وی در ادامه سخنان خود به وضعیت سکونت گاه های غیر رسمی و بافت فرسوده اردبیل اشاره کرد و گفت : با پیگیری های مسئولین استانی مصوباتی نیز برای شهرستان های خلخال و پارس آباد به تصویب رسید تا با مشارکت وزارت راه و شهرسازی این مناطق نیز  آباد شوند .

    عبوری از تامین قیر برای آسفالت مناطق سکونت گاه های غیر رسمی در اردبیل خبرداد و گفت: تامین قیر رایگان و هزینه آسفالت و بهسازی معابر شهرستان پارس آباد از جمله مصوبات سفر امروز بود .

    هم چنین تامین هزینه ساخت یک مدرسه در منطقه ایران آباد اردبیل نیز در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت .

    وی به پروژه های شهرستان خلخال نیز اشاره کرد و گفت : هزینه بهسازی پیاده راه بازار تاریخی خلخال نیز از جمله مصوبات جلسه امروز بود که وزارت راه و شهرسازی متعهد به انجام این پروژه شد . هم چنین تخصیص اعتباری به پروژه قلعه باشی شهر خلخال نیز صورت خواهد پذیرفت .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به ایجاد فضای سبز در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت : هزینه اجرا و تجهیز فضای سبز زمین هایی که شهرداری  بدین منظور به تملک درآورده است از دیگر مصوبات سفر امروز بود که قرار شد وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی آن را انجام دهند .

    وی از اجرای پروژه های کوچک شهری جهت تحرک بخشی به توسعه شهری در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی خبرداد و گفت : تخصیص اعتباری نیز جهت تامین هزینه برخی پروژه های دستگاه های خدمت رسان در سکونت گاههای غیر رسمی اردبیل انجام می گیرد .

    عبوری در پایان سخنان خود به تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور اشاره کرد و گفت : هم اکنون ۷۶۰ پروژه از طریق این تبصره در کشور در حال اجرا است .




    مطالب مرتبط

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه به وجود آورده و در گام نخست سه موضوع اصلی معیشت، بهداشت و اشتغال در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران