در حال بارگذاری ...
  • مسکن می‌تواند تحولی بزرگ در تولید و اشتغال به وجود آورد

    باید تا پایان این دولت همه ۴۰۰ هزار واحد مرحله سفت‌کاری ها را گذرانده باشند و هر کاری که دولت باید انجام دهد به‌عنوان وظیفه انجام خواهد داد ؛ بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه ، ضروری است که کمک کنند تا این کار بزر گ را به مقصد برسانیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس‌ جمهور ، حوزه مسکن را پیشران بسیار مهم بخش گسترده‌‌ای از صنایع کشور برشمرد و تاکید کرد ، تکمیل طرح‌های این حوزه با توجه به نقش مهم آن در عرصه اشتغال‌زایی ، باید تا پایان دولت دوازدهم ، با شتاب ادامه یابد .

    حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، روز پنجشنبه ، یکم آبان‌ ماه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی ، "ساماندهی بافت‌های فرسوده" و " شهرک‌سازی " را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن و شهرسازی دانست و اظهار داشت : طرح احیا ، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به‌‌طور گسترده در این دولت پیگیری شد و این موضوع به‌‌عنوان یکی از سیاست‌های دولت در بخش مسکن ادامه می‌یابد .

    رئیس‌جمهور به طرح مسکن مهر و بسته‌شدن پرونده آن در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت : مسکن مهر ، طرح بزرگی بود که در دولت نهم و دهم و با هدف ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ، از این تعداد تقریبا ۶۹۰ هزار واحد به اتمام رسیده بود . عملا بار عظیم پیشبرد این طرح و تهیه امکانات اولیه زیربنایی بر دوش دولت‌های یازدهم و دوازدهم و دستگاه‌‌های ذی‌ربط قرار گرفت ؛ به گونه‌ای که در دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد مسکونی مهر به اتمام رسید و تحویل متقاضیان داده شد .

    رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه همین امروز بیش از ۴۰ هزار واحد از این واحدها افتتاح شد ، اظهار داشت : تقریبا این پرونده بسته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر است که دوستان باید تا پایان دولت تکمیل کرده و تحویل بدهند . حدود ۱۰۰ هزار واحد هم هست که دارای مشکل هستند ، حدود ۷۰ هزار واحد متقاضی ندارد یعنی جایی ساخته شده که اصلا کسی متقاضی نیست و جاهایی هم هست که این مسکن‌ها دارای مشکلات حقوقی می‌‌باشند و باید در دادگاه‌ها به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود که  شمار این واحدهای دارای مشکلات حقوقی ، حدود ۴۰ یا ۵۰هزار واحد است .

    دکتر روحانی در ادامه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت : قرار ما این است که در قالب این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت دوازدهم در کنار دیگر طرح‌ها ، به شمار مسکن‌های ساخته‌شده، اضافه شود .

    رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از روند پیشبرد این طرح گفت : باید تا پایان این دولت همه ۴۰۰ هزار واحد مرحله سفت‌کاری ها را گذرانده باشند و هر کاری که دولت باید انجام دهد به‌عنوان وظیفه انجام خواهد داد ؛ بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه ، ضروری است که کمک کنند تا این کار بزر گ را به مقصد برسانیم .

    دکتر روحانی با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن درخور توجه است و وزیر راه و شهرسازی لازم است که آمارهای مرتبط با این حوزه را ارائه کند ، افزود : از اینکه امروز ۵۲ هزار واحد مسکونی را به بهره‌‌برداران عزیز تقدیم کردیم ، بسیار خوشحالیم و امیدواریم این روند تا پایان دولت تداوم یابد .

    رئیس‌جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در بخش تولید مصالح ساختمانی و همچنین مهندسان کارآمد در حوزه مسکن ، گفت : امیدوارم به کمک هم بتوانیم در این امر مهم که برای اقتصاد ما بسیار مهم است، گام ارزنده‌ای برداریم . امسال که سال جهش تولید است ، قطعا یک بخش مهم تولید ما مسکن است و مسکن می‌تواند یک تحول بزرگ هم در تولید و هم در مساله اشتغال به وجود بیاورد .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    نظرات کاربران