در حال بارگذاری ...

پرداخت ۶۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان تسهیلات نوسازی به ۱۴ هزار و ۷۴۸ واحد

 پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه ساختمانی ، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از جمله شرایطی است که یک پروژه نوسازی برای مراجعه به بانک و ثبت درخواست اخذ تسهیلات نوسازی باید دارا باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت : پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه ساختمانی ، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از جمله شرایطی است که یک پروژه نوسازی برای مراجعه به بانک و ثبت درخواست اخذ تسهیلات نوسازی باید دارا باشد .

محمدحسن علمداری با بیان اینکه سبد تسهیلاتی متنوع بانک مسکن با هدف جهش تولید و رونق بخشی به تمامی بخش های ساخت و ساز کشور طراحی و تدوین شده است ، گفت : در این میان حمایت از ساکنان بافت‌های فرسوده شهرهای کشور از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت جهت احیا و نوسازی املاک واقع در این محدوده‌های شهری نیز یکی از بخش‌های مهم این سبد تسهیلاتی بوده و برای محقق شدن این هدف ، بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن ، در این مسیر پیشرو بوده است .

وی با اشاره به کارنامه تسهیلات‌دهی بانک مسکن به این حوزه عنوان کرد : از ابتدای دوره تسهیلات‌دهی یعنی سال ۹۸ تا پایان ۲۴ مهرماه سال جاری ، بانک مسکن مطابق با تعداد پرونده‌های معرفی شده به شعب بانک در استان های مختلف ، تعداد ۱۴ هزار و ۷۴۸ واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات به مرحله انعقاد قرارداد رسانده است . مبلغ تسهیلات منعقده برای این تعداد واحد مسکونی بالغ بر ۹۳۰ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان بوده است . از مجموع رقم تسهیلات منعقد شده نیز ، تا پایان این تاریخ رقمی در حدود ۶۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است .

علمداری با تاکید بر آنکه محل تامین اعتباربخشی از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی بانک و بخشی از محل قرارداد عاملیت بوده ، اظهار کرد : از میان استان‌های کشور ، پس از تهران ، استان‌های آذربایجان‌شرقی ، اردبیل و خراسان‌رضوی بالاترین آمار به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی که به مرحله انعقاد رسیده اند را دارند . تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده ای آغاز شده است . قرارداد دوم عاملیت در سال جاری منعقد شده است .

وی به جزییات آمار تسهیلات منعقد شده در استان‌های کشور پرداخت و گفت : استان تهران با تعداد ۳ هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی در رتبه نخست و پس از آن استان آذربایجان‌شرقی به تعداد ۹۹۰ واحد مسکونی ، اردبیل به تعداد ۹۴۶ واحد مسکونی و خراسان‌رضوی به تعداد ۹۲۱ واحد مسکونی دارای بیشترین آمار تسهیلات منعقده به لحاظ تعداد واحد مسکونی طی دوره مذکور بوده‌اند .

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین تاکید کرد : در قالب دومین قرارداد عاملیت که در سال جاری به جریان درآمده است این قول به وزارت راه و شهرسازی داده شد تا با لحاظ دو شرط شامل وجود منابع در چارچوب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در سال جاری و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه‌ای ، تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی برای بافت‌فرسوده پرداخت شود . پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه ساختمانی ، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از جمله شرایطی است که یک پروژه نوسازی برای مراجعه به بانک و ثبت درخواست اخذ تسهیلات نوسازی باید دارا باشد .




مطالب مرتبط

با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

|

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

|

در گذشته مشوق‌های شهرسازانه بیشتر مربوط به تراکم و در قالب دو طبقه بود اما با تصویب بسته تشویقی ۱۹ بندی مشوق‌های جدیدی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ارائه شده و توان شهرداری‌ها برای ارائه تسهیلات شهرسازانه افزایش یافته‌ است . انتظار می‌رود با اعطای این مشوق‌ها و نیز ...

|

نظرات کاربران