در حال بارگذاری ...
  • تسریع در تولید مسکن با الگوهای الحاق ، تغییر کاربری و شهرک‌سازی

    در شهرهایی که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و متقاضیان نسبت به واریز سهم آورده اقدام نکرده‌اند ، در صورت کمبود اراضی موردنیاز باید در اسرع وقت تامین اراضی با اتخاذ تمهیدات لازم از جمله الگوی الحاق ، الگوی تغییر کاربری و الگوی استفاده از دستورالعمل شهرک سازی ، تولید مسکن پیگیری و دنبال شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی بر تسریع و همکاری بیشتر دست‌اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و گفت : تولید مسکن با الگوهای الحاق ، تغییر کاربری و شهرک‌سازی ، سرعت می‌گیرد که در اینکار تمامی دست‌اندرکاران اهتمام ویژه داشته باشند .

    محمد اسلامی در جلسه‌ای که به منظور پیگیری روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد ، بر تسریع در احداث و تکمیل پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن با همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌های استان‌ها تاکید کرد و گفت : اجرای طرح اقدام ملی مسکن دستوری فراگیر است و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اعم از عمران شهرهای جدید و همچنین ادارات کل استانی باید در این خصوص پایبندی و التزام عملی داشته باشند .

    وزیر راه و شهرسازی در جلسه ویدئوکنفرانس با تمامی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان‌های کشور ، توجه بر سه مطلب را به تمامی دست‌اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن یادآور شد و اعلام کرد : ضروری است نسبت به برنامه‌ریزی برای تامین اراضی و انجام ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهایی که در مراحل قبلی ثبت‌نام انجام نشده است ، اقدام شود . در شهرهایی که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و متقاضیان نسبت به واریز سهم آورده اقدام نکرده‌اند ، در صورت کمبود اراضی موردنیاز باید در اسرع وقت تامین اراضی با اتخاذ تمهیدات لازم از جمله الگوی الحاق ، الگوی تغییر کاربری و الگوی استفاده از دستورالعمل شهرک سازی ، تولید مسکن پیگیری و دنبال شود .

    اسلامی بر رفع بوروکراسی اداری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و توضیح داد : با تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری ظرفیت‌های استانی باید روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، تسریع شود .

    وی با اشاره به اینکه در خصوص شهرک‌سازی ، پیش‌تر دستورالعملی از سوی وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه ابلاغ شده است، گفت : در خصوص شهرک‌سازی ، تمامی دست اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن از جمله شرکت عمران شهرهای جدید، اهتمام بیشتری داشته باشند . شهرک‌سازی شیوه نامه روشن و واضحی دارد که در این خصوص ضروری است گام‌های جدی‌تری برداشته شود . شهرهای جدید مکلف به اجرای این دستورالعمل بوده و انتظار می‌رود تا اجرای آن با اهتمام ویژه پیگیری شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقاضاهایی از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شهرک‌سازی به شرکت عمران شهرهای جدید و پیشنهادات مطروحه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید مشتمل بر ایجاد ۳۷  شهرک صنعتی مسکونی با قابلیت ایجاد ۲۴۵ هزار واحد مسکونی ، گفت : شهرک سازی توسط شرکت عمران شهرهای جدید باید به جدیت پیگیری و دنبال شود .

    وی روش تامین مالی و ایجاد سازوکارهای مناسب را از دیگر اقدامات موفق در اجرای طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت : بانک مسکن در خصوص تامین مالی اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، اهتمام داشته باشد تا روند اجرای طرح تسریع شود . در دولت در تلاش هستیم تا قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی را از طریق تامین مصالح ، مهار کنیم .

    وی یادآور شد : تامین مالی از سوی بانک و ایجاد سازوکارهای مناسب جهت تزریق به موقع منابع مالی به پروژه‌های این طرح منجر به کاهش قمیت تمام‌شده واحدهای مسکونی واگذارشده به متقاضیان خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید مهستان و پردیس افتتاح شد ...

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران