در حال بارگذاری ...

دو پیشنهاد شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای اراضی هوانیروز شهر بیستون

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، تصمیم این شورا را در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بیستون به استاندار کرمانشاه اعلام کرد .

فرزانه صادق مالواجرد با ارسال نامه‌ای به هوشنگ بازوند ، استاندار کرمانشاه ، تصمیم این شورا در خصوص "مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بیستون - اراضی شهرک هوانیروز" را به او ابلاغ کرد .

در این نامه آمده است :

"شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۹/۶/۲۴ خود ، موضوع مغایرت اساسی طرح جامع (ویژه) شهر بیستون ، مبنی بر الحاق حدود ۴۲ هکتار اراضی موسوم به شهرک هوانیروز را که در جلسه مورخ ۱۳۹۸/۵/۱۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه به تصویب رسیده بود ، مورد بررسی قرار داد و ضمن عنایت به صورت‌جلسه مورخ ۹۹/۵/۲۲ کمیته فنی شماره یک ، پیشنهاد مذکور را جهت بررسی مجدد توسط مشاور ذی‌صلاح ، در چارچوب زیر به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه عودت داد .

۱- بررسی امکان پاسخگویی به نیاز سکونتی مذکور در قالب شهرک مسکونی در انطباق با دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی به‌عنوان اولویت اول .

۲- الحاق اراضی مذکور به محدوده شهر به‌ عنوان الویت دوم . تبعا در این‌صورت ، اتخاذ تصمیم در خصوص اراضی مازاد واقع در محدوده شهر که بنا به اذعان مدیریت شهری و استانی قابلیت بارگذاری شهری ندارند و همچنین اراضی حدفاصل زمین موردنظر و بافت کالبدی شهر با لحاظ همه جوانب فنی ، کارشناسی و حقوقی الزامی‌ است .

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود. خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای مصوبه شورای‌عالی ، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه مراتب را بررسی و مصوبه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت اتخاذ تصمیم به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران منعکس شود."




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

|

بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

|

نظرات کاربران