در حال بارگذاری ...
  • بازگشت ۲۷ هکتار از اراضی ملی تپه "سرخه" لواسان به بیت‌‌المال

    این اراضی با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی و با توجه به سیاست‌های تحولی رئیس قوه‌قضائیه در خصوص حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال در حوزه قضائی و در اجرای حکم قطعیت یافته اصداری از سوی دادگاه به دولت بازگردانده شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ، حفاظت از اراضی ملی را از اولویت‌های اساسی این اداره‌کل برشمرد .

    خلیل محبت‌‌خواه با اعلام اینکه با دستور رئیس قوه‌‌قضاییه و رای دیوان ۲۷ هکتار از اراضی تپه "سرخه" لواسان به‌عنوان اراضی ملی قطعیت یافته و به مالکیت دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن بازگشته است ، اظهار داشت : دستگاه قضایی در این خصوص همکاری بسیار خوبی با اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران داشته است .

    او افزود : اراضی تپه سرخه لواسان بیش از ۷۳ هکتار وسعت دارد و تاکنون ۳۹ هکتار آن ملی شده است ؛ اما متاسفانه متصرفان در چند سال گذشته در زمین‌های مرتعی این تپه ، اقدام به دریافت اسناد تک برگ و تفکیک آن به قطعات و در نهایت ساخت و ساز کرده‌اند . هم‌اکنون این میزان به بیش از ۸۰ قطعه رسیده و ساخت و ساز‌ها در این منطقه افزایش داشته است که در این زمینه یگان حفاظت اراضی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران برنامه منسجمی برای رفع تصرف دارد .

    او با بیان اینکه حفظ انفال و بیت‌المال یکی از مهم‌ترین چالش‌های وزارت راه و شهرسازی است گفت : عملیات اجرای حکم قضائی مبنی بر ملی شدن این اراضی ، انجام گرفته است . این اراضی با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی و با توجه به سیاست‌های تحولی رئیس قوه‌قضائیه در خصوص حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال در حوزه قضائی و در اجرای حکم قطعیت یافته اصداری از سوی دادگاه به دولت بازگردانده شده است .

    وی ارزش ریالی ۲۷ هکتار از اراضی ملی بازگشت داده شده به بیت‌المال در اراضی تپه سرخه لواسان (قسمتی از پلاک ۲۰ اصلی ) را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ارزش ریالی این آزادسازی‌ها ۱۵ همت بوده است که امیدواریم با هوشیاری یگان حفاظت از اراضی و واحد حقوقی این موفقیت‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز مستمر و مداوم باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از ۹۷ هکتار رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ریالی ۱۰ همت در استان تهران طی ۱۱ ماه سال جاری خبر ...

    |

    کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ اقدام کرده است و مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه پس از آگهی دوم است که مطابق با قانون ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    نظرات کاربران