در حال بارگذاری ...

بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان لرستان طی سال گذشته

هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها ، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت : سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی شده است .

مسعود رضایی گفت : بهسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی طی سال گذشته در استان انجام شد .

وی با بیان اینکه برای بازسازی این واحدها تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ، ادامه داد : به ‌ازای هر فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ، ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت این واحدها تعلق می‌گیرد . جمعا ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در استان بازسازی و بهسازی شده است .

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت : این نهاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است . هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها ، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی است .

رضایی خاطرنشان کرد : همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و تامین مسکن شهری اقداماتی از جمله ساخت‌وساز طرح مسکن محرومین در شهر ، مسکن در قالب طرح مسکن مهر ، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز ، فعالیت‌های شرکت‌های تابع در ساخت انبوه مسکن و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن شهری انجام داده است . در کنار بازسازی واحدهای روستایی ، طرح‌های هادی به منظور آبادانی روستاها اجرا می‌شود .




مطالب مرتبط

آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در دویست و چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان از ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در گیلان ...

|

ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

|

تسهیلات مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته بعد از طی مراحل اداری اخذ تضامین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به ۹ بانک عامل ابلاغ و آغاز شد . اما از اول دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی آغاز و در این مدت حدود ۳ ماه بیش از ۲۶۰ هزار نفر به بانک ها برای وام مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

|

نظرات کاربران