در حال بارگذاری ...
  • بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان لرستان طی سال گذشته

    هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها ، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت : سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی شده است .

    مسعود رضایی گفت : بهسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی طی سال گذشته در استان انجام شد .

    وی با بیان اینکه برای بازسازی این واحدها تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ، ادامه داد : به ‌ازای هر فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ، ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به ساخت این واحدها تعلق می‌گیرد . جمعا ۱۰۳ هزار واحد مسکن روستایی تاکنون در استان بازسازی و بهسازی شده است .

    مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت : این نهاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده است . هدف از بهسازی و بازسازی این واحدها ، بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی است .

    رضایی خاطرنشان کرد : همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت و تامین مسکن شهری اقداماتی از جمله ساخت‌وساز طرح مسکن محرومین در شهر ، مسکن در قالب طرح مسکن مهر ، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز ، فعالیت‌های شرکت‌های تابع در ساخت انبوه مسکن و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن شهری انجام داده است . در کنار بازسازی واحدهای روستایی ، طرح‌های هادی به منظور آبادانی روستاها اجرا می‌شود .




    مطالب مرتبط

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    نظرات کاربران