در حال بارگذاری ...
  • بازسازی سکونتگاه‌های غیررسمی زابل با هدف دستیابی مردم به رفاه

    مردم شهر زابل از تسهیلاتی که دولت در بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه نشین ایجاد کرده نهایت استفاده را ببرند و هر چه سریعتر نسبت به ایفای سهم خود در ارتقای محل زندگی‌شان اقدامات سازنده را انجام دهند . ما در وزارت راه و شهرسازی هر چه را در توان داریم به خدمت گذاشته ایم تا مردم به رفاه و آرامش و زندگی سعادتمند دست پیدا کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به زابل طی آیینی که از سوی مردم این شهر برگزار شد ، بهره‌برداری از آسفالت معابر ۵ محله حاشیه‌نشین این شهر به نام‌های حسین آباد ، معصوم آباد ، اسلام آباد ، هیرمند شمالی و رسالت را آغاز کرد .

    محمد اسلامی طی سفر به شهرستان زابل با حضور در آیین زیرسازی و بهره‌برداری از آسفالت معابر ۵ محله حاشیه نشین این شهر به نام های حسین آباد ، معصوم آباد ، اسلام آباد ، هیرمند شمالی و رسالت اظهار کرد : اکنون یکی از پروژه‌های مهم حاشیه نشینی این شهر که موجب آزار و اذیت  مردم زابل بود ، از طریق اصلاح معابر و بهسازی و آسفالت و انجام پروژه‌هایی که به مسایل اجتماعی کمک می‌کند، افتتاح شد .

    وی با بیان اینکه بعد از سال‌ها مردم شهر زابل از محیط شهری مناسبتری بهره‌مند شده‌اند ، افزود : با خدمات بهسازی شهری، مردم از یکسری از مشکلات این نواحی رها خواهند شد . مردم شهر زابل از تسهیلاتی که دولت در بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه نشین ایجاد کرده نهایت استفاده را ببرند و هر چه سریعتر نسبت به ایفای سهم خود در ارتقای محل زندگی‌شان اقدامات سازنده را انجام دهند . ما در وزارت راه و شهرسازی هر چه را در توان داریم به خدمت گذاشته ایم تا مردم به رفاه و آرامش و زندگی سعادتمند دست پیدا کنند .

    وزیر راه و شهرسازی دستاوردهای سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان را برای مردم زابل برشمرد و عنوان کرد : امروز در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه یا افتتاح شد یا کار خود را آغاز کرد . طی این سفر ۵۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی افتتاح شدند و همچنین پروژه های بازآفرینی شهری ، احداث بیمارستان و تاسیس فرودگاه در حوزه های زیر ساختی در این استان برقرار است .

    وی عنوان کرد : از مهمترین پروژه‌ها ، پروژه راه آهن از زاهدان به چابهار است که یک ماه پیش ریل گذاری مکانیزه آن از زاهدان شروع شده و دیروز هم از چابهار به زاهدان ریل گذاری آن آغاز شده است .

    گفتنی است که در بازدید از مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر زابل ، فرزانه صادق مالواجرد ، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ، مهدی عبوری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، احمدعلی موهبتی ، استاندار سیستان و بلوچستان ، حبیب الله دهمرده و محمد سرگزی نمایندگان مردم زابل در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی حضور داشتند .

    لازم به ذکر است که در این طرح بازآفرینی شهری ، در طول هشت ماه حدود ۲۰۰ هزار متر مربع بهسازی انجام شده است و از ۸۰۰ هکتار وسعت محلات نابسامان شهر زابل حدود ۳۸۰ هکتار آسفالت شده که جمعیت ۲۵ هزار نفری را شامل می شود . طی این طرح، تاکنون ۴۰ درصد از این محلات ساماندهی شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران