در حال بارگذاری ...
  • اتمام بازسازی ۱۳۲۴ واحد مسکونی زلزله‌زده در استان آذربایجان‌غربی

    تعداد کل واحدهای مسکونی خسارت دیده ۶۱۳۰ واحد است که از این میزان ۴۵۰۰ واحد احداثی مسکونی و ۱۶۳۰ واحد تعمیری مسکونی شناسایی شدند . همچنین ، تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری ۱۳۸۰ واحد و تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده روستایی ۴۷۵۰ واحد گزارش شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی روند بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده آذربایجان غربی را اعلام کرد و از تکمیل ۱۳۲۴ واحد مسکونی زلزله‌زده خبر داد .

    محمود بدلی عملکرد ستاد بازسازی آن بنیاد را در بازسازی مناطق و واحدهای مسکونی زلزله زده خوی و سلماس که در اسفند ۹۸ رخ داد ، اعلام کرد .

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زلزله نزدیک به قطور در اسفند ۹۸ با بزرگی ۵.۷ به وقوع پیوست ، گفت : بنا بر اعلام قبلی ، ۶۱۳۰ واحد مسکونی آسیب دید و تخریب شد که از این میزان ، ۱۶۳۰ واحد تعمیراتی و مابقی احداثی شناسایی شد که واحدهای تعمیری به اتمام رسیده است . با احتساب تسهیلات احداث ، معیشتی ، تعمیری و دامی ۱۳۱۸۰ واحد به بانک های عامل جهت عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات معرفی شدند که از این میزان ، بانک های عامل با ۹۹۵۹ واحد باز هم با احتساب تسهیلات احداث ، معیشتی و تعمیری و دامی عقد قرارداد کردند .

    وی روند بازسازی واحدهای تخریبی را که ۴۵۰۰ واحد ارزیابی شد را بدین شرح اعلام کرد : آواربرداری ۴۲۲۵ واحد مسکونی ، پی‌کنی ۳۶۲۶ واحد مسکونی ، اجرای فونداسیون ۳۳۲۴ واحد مسکونی ، اجرای اسکلت ۳۱۴۹ واحد مسکونی ، اجرای سقف ۲۳۹۶ واحد مسکونی ، دیوارچینی تعداد ۲۹۷۵ واحد مسکونی انجام شده است و عملیات ساختمانی ۱۳۲۴ واحد مسکونی تخریب شده نیز به اتمام رسیده است .

    گفتنی است بنا بر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ، تعداد کل واحدهای مسکونی خسارت دیده ۶۱۳۰ واحد است که از این میزان ۴۵۰۰ واحد احداثی مسکونی و ۱۶۳۰ واحد تعمیری مسکونی شناسایی شدند . همچنین ، تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده شهری ۱۳۸۰ واحد و تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده روستایی ۴۷۵۰ واحد گزارش شد .




    مطالب مرتبط

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به‌صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود .

    |

    نظرات کاربران