در حال بارگذاری ...

قرارگیری ۱۱.۵ هکتار از منطقه منبع آب اهواز در پهنه خطر

با حمایت‌های صورت گرفته توسط سایر دستگاه‌ها و نهادهای استان ، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قراردادی را برای احداث یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکن در کوی سپیدار منعقد کرده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به ضرورت جابه‌جایی منازل پرخطر منبع آب اهواز ، گفت : ۱۱.۵ هکتار از کل این منطقه در پهنه خطر قرار دارد که شناسایی شده است .

محمد جامع به طرح جابه‌جایی منازل پرخطر منبع آب اهواز اشاره کرد و گفت : ۹۲ هکتار مساحت کل منبع آب اهواز است که ۱۱ و نیم هکتار آن در پهنه خطر قرار دارد .

وی با بیان اینکه تقریباً ۸۱۱ خانوار با اولویت جابه‌جایی قرار دارند ، افزود : با حمایت‌های صورت گرفته توسط سایر دستگاه‌ها و نهادهای استان ، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قراردادی را برای احداث یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکن در کوی سپیدار منعقد کرده است .

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه این کار را در دو مرحله پیش بردیم ، ادامه داد : مرحله اول جابه‌جایی خانوارهایی بود که در حوادث قبلی شناسایی و همه آنها دعوت به اسکان فوری در شهر جدید رامین شدند .

وی با اشاره به اینکه تقریباً بالغ‌ بر ۲۰ خانوار در مرحله اول جابه‌جا شدند ، بیان کرد : این مراحل در حال پیگیری هست . در مرحله دوم نیز مقرر شد برای مابقی خانواده های ساکن در پهنه خطر نیز خانه های در منطقه سپیدار ساخته شود .




مطالب مرتبط

این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

|

اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

|

شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

|

نظرات کاربران