در حال بارگذاری ...
  • تایید درخواست ۷۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

    در تبریز بیش از ۷۷۰۰ واحد مسکونی از محل بازآفرینی شهری و جابجایی سکونتگاه های غیررسمی و بقیه از محل طرح اقدام ملی اجرا می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت : درخواست هفت هزار و ۷۰۴ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان تایید نهایی شد .

    ابوالقاسم سلطانی افزود : ۵۴ هزار و ۱۴۸ نفر در استان متقاضی استفاده از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بودند که از این تعداد درخواست ۲۵ هزار و ۲۵۴ متقاضی حایز شرایط بررسی شد . از بین متقاضیان تایید نهایی شده ۷ هزار و ۴۷۲ متقاضی در بانک های عامل حساب افتتاح کرده و ۳۹۲۲ نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را یک هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده ۲ هزار و ۳۰۱ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر ، ۹۸۸ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۴ هزار و ۴۱۵ نفر در شهر جدید سهند هستند .

    سلطانی گفت : برای اجرای این طرح ۲۵۹۱ واحد مسکن ملی در استان تخصیص یافته که شامل ۸۹۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۳۲۴ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان و یک هزار و ۳۷۴ واحد نیز در شهر جدید سهند است .

    وی با اشاره به اینکه سیاست دولت جلوگیری از رشد بیشتر کلانشهرها و توجه بیشتر بر بازآفرینی و ارتقای کیفی شهری است ، یادآوری کرد : تبریز فاقد زمین برای اجرای این طرح بود ولی برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان برای ۱۲ هزار واحد مسکونی ، زمین که بخشی از آن از طریق تغییر کاربری آموزشی و ۱۶۰ هکتار نیز از طریق اضافه شدن به محدوده شهری تامین شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با بیان اینکه سهمیه آذربایجان شرقی از اجرای این طرح احداث بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است ، گفت : از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد در شهر جدید سهند ، ۷۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  و ۱۶۰۰۰ واحد نیز در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شامل تبریز ، مراغه ، مرند ، اهر و میانه احداث می شود . در تبریز بیش از ۷۷۰۰ واحد مسکونی از محل بازآفرینی شهری و جابجایی سکونتگاه های غیررسمی و بقیه از محل طرح اقدام ملی اجرا می شود .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ جلسه نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس شهر جدید سهند با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ، فرماندار شهرستان اسکو ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران