در حال بارگذاری ...

برنامه ریزی ۱۰ ساله برای حل معضل حاشیه نشینی در آذربایجان شرقی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به شناسایی ۹ شهرستان هدف حاشیه‌نشینی در استان ، گفت : شهرستان‌هایی مانند تبریز ، مراغه ، اهر ، مرند ، بناب و سراب از جمله این مناطق هدف حاشیه‌نشینی هستند که برنامه‌ای ۱۰ ساله برای ساماندهی این معضل در آن ها اندیشیده شده است .

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به موانع پیش روی ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی خاطرنشان کرد : یکی از این موارد اجرای طرح تفصیلی بوده و در کنار آن موضوع جابه‌جایی و مشکل تصرف زمین‌های ملی در بافت‌های حاشیه‌نشینی مطرح است .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد : با فرض اینکه امکان جابه‌جایی ساکنان این مناطق فراهم گردد ، با مشکل تصرف زمین در بافت‌های حاشیه‌نشینی روبه رو هستیم و عموما افرادی که در این مناطق ساکن هستند سند و مدرکی دال بر مالکیت زمین ندارند و همین امر احیای این بافت‌ها را با پیچیدگی‌های خاص حقوقی نیز روبه رو می‌کند .

سلطانی تصریح کرد : با وجود تمام این موانع فراخوان جابه‌جایی ۴۸ هکتار از مناطق بافت حاشیه‌نشینی تبریز را به شهرک جوانان اعلام کرده‌ایم و علاوه بر آن در جاسازی در منطقه اسدگولی و ساخت دو هزار واحد در طلائیه را در دستور کار قرار داده‌ایم .




مطالب مرتبط

حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

|

امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

|

بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

|

با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

|

پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

|

نظرات کاربران