در حال بارگذاری ...
  • تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در کردستان

    متوسط زیربنای هر واحد ۶۰ مترمربع است . ۲۵۰۰ واحد در شهرستان های استان تشکیل پرونده داده اند . همچنین ، بیش از ۲۰۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند که بانک ها تاکنون با ۱۹۸۵ نفر عقد قرارداد کردند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن کردستان از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان خبر داد و روند احداث مسکن اقشار کم درآمد استان را تشریح کرد .

    رضا قادرى در خصوص احداث مسکن محرومان ، شناسایی واجدان شرایط و ارائه تسهیلات به آنها ، گفت : آبان ۹۸ به دنبال سفر رییس سازمان برنامه و بودجه ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استان ، تفاهم نامه ای بین استانداری ، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه ، به منظور احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان به امضا رسید . مقرر شد تا در مجموع برای ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان ۵۰ میلیاردتومان بلاعوض به ازای هر واحد ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و همچنین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی که امسال این رقم به ۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد با سود ۴ درصد تخصیص یابد .

    قادری افزود : متوسط زیربنای هر واحد ۶۰ مترمربع است . ۲۵۰۰ واحد در شهرستان های استان تشکیل پرونده داده اند . همچنین ، بیش از ۲۰۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شدند که بانک ها تاکنون با ۱۹۸۵ نفر عقد قرارداد کردند . تاکنون اسکلت ۱۵۰۰ واحد به اتمام رسیده و ۱۳۰۰ واحد نیز در مرحله گچ کاری و نازک کاری ، هستند . تلاش ما این است تا پایان سال ، کار به اتمام برسد .

    قادری در خصوص شناسایی واجدان شرایط ، اعلام کرد : جلساتی با کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در محل فرمانداری تشکیل و افراد کم درآمد و محروم استان ، شناسایی شدند .

    وی خاطرنشان کرد : علاوه بر افراد تحت پوشش ، افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند نیز به عنوان افراد کم درآمد شناسایی شدند . بیش از ۶۰ درصد افرادی که تحت پوشش نیستند در اجرای این طرح ، صاحب مسکن خواهند شد .

    مدیرکل بنیاد مسکن کردستان در بیان تمهیدات دولت برای رفع محرومیت زدایی به ویژه در استان های مرزی ، گفت : استان کردستان علاوه بر آنکه یک استان مرزی است ، بیشتر ساکنان آن اهل سنت هستند که بنا بر اعتقادات خود تمایلی به اخذ تسهیلات بانکی با بهره بالا ندارند که تمهیدات دولت در زمینه اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره ، موجب تشویق آنها به مشارکت در این طرح است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران