در حال بارگذاری ...
  • افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سینا زرند کرمان با دستور رییس‌جمهور

    بیمارستان زرند کرمان علاوه بر تامین سلامت جامعه شهری و روستایی منطقه ، این بیمارستان در روزهای غیرقابل پیش بینی کرونایی پیش رو تاثیر مهمی داشته و با توجه به شیوع آنفلولانزا و کرونا در فصول پاییز و زمستان ، راه اندازی آن ضروری بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح و بهره برداری بیمارستان سینا زرند کرمان با حضور رییس جمهوری خبر داد و اعتبار هزینه شده برای ساخت این بیمارستان را ۷۶ میلیاردتومان برشمرد .

    محمدجعفرعلیزاده از بهره برداری از بیمارستان زرند کرمان امروز ۲۲ آبان با حضور رییس جمهوری به شکل ویدیو کنفرانس خبر داد . بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی زرند کرمان با ۷۵۶ میلیاردریال سرمایه احداث شده است .

    به گفته مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، این بیمارستان در زیربنایی به مساحت ۱۳۲۰۰ مترمربع و در ۴ طبقه احداث شد. سال شروع پروژه سال ۸۷ بوده است و این بیمارستان امروز ۲۲ آبان با حضور رییس جمهوری افتتاح شد .

    علیزاده در خصوص تاثیرگذاری بیمارستان در زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش سرانه تخت منطقه، توضیح داد : راه‌اندازی بیمارستان سینا زرند کرمان با ظرفیت ۱۵۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم و تمامی بخش‌های جنرال و ویژه با اتاق عمل ، بلوک زایشگاه ، کلیه خدمات پاراکلینیکی و تصویربرداری یکی از الزامات سلامت جمعیت ۱۴۵ هزار و ۳۵۶ هزار نفری منطقه بوده که در شهریورماه سال جاری محقق شد و امروز با دستان پرتوان رییس جمهوری به بهره برداری می رسد .

    وی تصریح کرد : بیمارستان زرند کرمان علاوه بر تامین سلامت جامعه شهری و روستایی منطقه ، این بیمارستان در روزهای غیرقابل پیش بینی کرونایی پیش رو تاثیر مهمی داشته و با توجه به شیوع آنفلولانزا و کرونا در فصول پاییز و زمستان ، راه اندازی آن ضروری بوده است . اعتبار هزینه شده جهت ساخت بالغ بر ۷۵۶ میلیارد ریال و جهت تجهیز نیز بالغ بر ۵۴۲ میلیارد ریال است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران