در حال بارگذاری ...

تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

برنامه های سازمان نظام مهندسی در دوره اخیر براساس این چالش‌ها و آسیب‌ها تدوین و به شورای مرکزی ، هیات‌مدیره‌های استانی و وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است ، ضمن اینکه برنامه‌ها را به طور مشخص اولویت‌بندی کرده‌ایم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد و بر تعامل بیشتر با معاونت مسکن و ساختمان تاکید کرد .

دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان روز سه شنبه، بیستم آبان ماه با حضور اکثریت اعضا به صورت حضوری و مجازی در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار شد .

در این جلسه محمود محمودزاده معاون امور مسکن و ساختمان وزارتخانه ، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان و علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسى ساختمان نیز حضور به هم رساندند .

احمد خرم ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در این جلسه با خیرمقدم به حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای مرکزی ، گفت : با مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم مذاکره کرده‌ام تا از این پس جلسات مفصل فصلی با ایشان داشته باشیم .

وی ، رابطه سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی را بسیار خوب عنوان و ابراز امیدواری کرد با این نوع تعامل ، اصلاحات مدنظر دقیق‌تر ، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام شود .

مهندس خرم در ادامه از ۲۲ آسیب و چالش نظام مهندسی در گذشته سخن گفت و افزود : برنامه های سازمان نظام مهندسی در دوره اخیر براساس این چالش‌ها و آسیب‌ها تدوین و به شورای مرکزی ، هیات‌مدیره‌های استانی و وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است ، ضمن اینکه برنامه‌ها را به طور مشخص اولویت‌بندی کرده‌ایم .

وی از تشکیل شورای راهبردی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عضویت کارشناسان، اقتصاددانان و خبرگان این بخش برای نخستین بار خبر داد و در ادامه نقش نظام مهندسی در مدیریت بحران را مورد اشاره قرار داد و خواستار آن شد تا این سازمان به عضویت رسمی ستاد مدیریت بحران کشور درآید . در همین حال ، سازمان‌های نظام مهندسی استانها باید عضو کمیته مدیریت بحران در استان‌ها شوند .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مشترک با مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان پیشنهاد داد تا به منظور شتاب بخشی به ساخت و ...

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

نظرات کاربران