در حال بارگذاری ...
  • تعاون بستر امنی برای سرمایه گذاری ملکی

    امنیت و ارزش افزوده در سرمایه گذاری ملکی ، دو کار مهمی است که ما در اتحادیه برای سرمایه های مردمی انجام می دهیم . هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری وجود ندارد و مخاطب این اتحادیه آحاد جامعه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت : امنیت سرمایه و اطمینان از ایجاد ارزش افزوده در سرمایه گذاری ملکی ، دو نتیجه مهم مشارکت مردم در سرمایه گذاری در قالب تعاونی ها است .

    خشایار باقرپور درباره شرایط سرمایه گذاری ، مزایای مشارکت با تعاونی ها و تعریف مدل های درآمدی برای سرمایه گذاران خرد و کلان  ملکی توضیح داد . در قالب تعاونی ها ، بستری برای سرمایه گذاری های خرد حتی برای  مبالغ ۱۰ یا ۲۰ میلیون تومان با شرایط پرداخت اقساطی بدون بهره  وجود دارد .

    وی تصریح کرد : امنیت و ارزش افزوده در سرمایه گذاری ملکی ، دو کار مهمی است که ما در اتحادیه برای سرمایه های مردمی انجام می دهیم . هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری وجود ندارد و مخاطب این  اتحادیه آحاد جامعه است .

    وی درباره سهم و سود مشارکت مردم از این نوع سرمایه گذاری گفت : در تمام مدل های درآمدی  اعم از اجاره ، مشاعات و ... ، هر سرمایه گذار به نسبت سرمایه خود سهیم خواهد بود .

    باقرپور با اشاره به اینکه این سهم در پروژه قابل خرید و فروش هم هست ، تاکید کرد : در اجرای مدل متری در منطقه ۲۲ تهران ، با حضور شرکت های تشکیل دهنده اتحادیه ، با کار علمی ، اصولی و درست ، حداقل ۱۰ برابر ارزش افزوده برای مردمی که سرمایه گذاری کرده بودند ، ایجاد شد .

    تعاون بستر امنی برای سرمایه های افراد است

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در ادامه درباره برخی نظرهای منفی درباره مشارکت در قالب تعاونی ها گفت : این تفکر منفی مربوط به دوران جنگ است که تعاونی های دولتی آن هم بدون نظارت فعالیت می کردند که آثارش هنوز هم وجود دارد .

    وی نبود نظارت دقیق بر عملکرد تعاونی های دولتی را دلیل اصلی این تفکر دانست و افزود : تفکر نسبت به تعاونی همواره کمی بوده نه کیفی ، که نمونه اش در طرح مسکن مهر مشهود بود که این طرح بسیار بد اجرا شد .

    باقرپور با بیان اینکه تفکر قالبی که در جامعه است به دلیل عدم شناخت و عدم تبیین ظرفیت های تعاون است ، تاکید کرد : ۸۰ درصد منطقه ۲۲ شهر تهران را تعاونی ها ساختند و بسیاری از اقصی نقاط کشور ساخت و ساز ها با اتحادیه ها و تعاونی ها بوده اما چرا هیچ وقت روی اینها تبلیغ نشده تا کارنامه موفق تعاونی را به مردم معرفی کنند ؟




    نظرات کاربران