در حال بارگذاری ...

تدوین برنامه ۵ ساله دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در افق ۱۴۰۳

اهداف برنامه ۵ ساله مقررات ملی ساختمان شامل بهبود و توسعه فرآیند کنترل ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت‌و‌سازها ، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی و ارتقای صاحبان دانش و مردم ، گسترش فناوری‌های ساخت و کاهش مصرف انرژی برای افزایش بهره‌وری ساختمان ، ارتقا شاخص‌های توسعه پایدار در صنعت ساختمان است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین پیش‌نویس برنامه پنج‌ساله این دفتر تا افق ۱۴۰۳ خبر داد و راهبردها ، اهداف و چشم‌انداز فعالیت‌های آن دفتر را برشمرد .

حامد مانی‌فر از تدوین برنامه پنج‌‌ساله دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و ارائه آن به معاونت مسکن و ساختمان برای تصویب خبر داد .

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ، استراتژی‌هایی که در این برنامه پنج‌‌ساله تدوین شده است را شاملِ هفت سرفصل عنوان کرد و توضیح داد : تغییرات و اصلاحات ساختاری و فرآیندی ، تغییرات و بهبود فرهنگ سازمانی ، توانمندسازی و ارتقا سطح تخصصی و مهارتی نیروها ، ارتقای قابلیت‌های سازمانی دفتر ، ارتقای سطح فیزیکی ، ابزاری و تکنولوژیکی دفتر ، طراحی و ایجاد کمیته انسانی پایدار ، تحقق در انجام ماموریت سازمانی و تعامل موثر با ذی‌نفعان ، استراتژی‌هایی است که در این برنامه ۵ ساله تدوین شده است .

مانی‌فر ، چشم‌انداز پنج‌‌ سال آینده دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان را شامل ارتقا کیفیت ساخت‌وسازها ، ارتقا بهره‌وری ساختمان‌ها ، ارتقا دانش فنی حرفه‌مندان و مردم ، ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار در صنعت ساختمان و ارتقای جایگاه سازمانی دفتر مقررات ملی ساختمان در جهت الگوسازی دانست .

به گفته وی ، اهداف برنامه ۵ ساله مقررات ملی ساختمان شامل بهبود و توسعه فرآیند کنترل ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت‌و‌سازها ، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی و ارتقای صاحبان دانش و مردم ، گسترش فناوری‌های ساخت و کاهش مصرف انرژی برای افزایش بهره‌وری ساختمان ، ارتقا شاخص‌های توسعه پایدار در صنعت ساختمان است . برنامه ۵ ساله دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بر اساس تعریف برنامه زمانبندی و انجام عملیات اجرایی است و برنامه‌ای است که از ابتدای سال جاری دفتر مقید به انجام آن شده است .

وی همچنین از دیگر اقداماتی که در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حال انجام است را برگزاری دوره‌های آموزشی درون سازمانی به منظور ارتقای فرهنگ درون‌سازمانی برشمرد .

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از ارایه ویرایش نهم پیش‌نویس برنامه ۵ ساله دفتر مقررات ملی ساختمان به معاونت مسکن و ساختمان خبر داد و تصریح کرد : مهم است که تمامی دفاتر و واحدهای ستادی و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه طبق برنامه پیش بروند .




مطالب مرتبط

رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد مهدی حیدری از اتمام ارزیابی ایمنی ۳۴۰۰ ساختمان مهم و بلند مرتبه در شهر تهران طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت : از مجموع ...

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

|

نظرات کاربران